Plachta, nákladní loď a Americký pohár
Co má společného hi-tech loď pro Americký pohár na nosných křídlech s těžkotonážní nákladní lodí Berge Olympus dlouhou 300 metrů, širokou 50 metrů, o výtlaku přes 211 000 tun? Obě lodě bude pohánět podobná technologie.
Poradenská společnost BAR Technologies ve spolupráci se skandinávským partnerem Yara Marine Technologies pokračují ve stavbě inovativních plachet WindWings. Nedávno dokončily první kus ocelové konstrukce pro první sérii plachet společnosti BAR.
BAR Technologies je firma, která je širší veřejnosti známá svým angažmá v Americkém poháru, respektive v britském týmu, který se účastnil 35. ročníku Amerického poháru na Bermudách. Britové sice nevyhráli, ale společnost BAR dále využívá získané zkušenosti a špičkové technologie ze světa závodního jachtingu propadávají pozvolna do světa námořní dopravy.
První lodí, která bude v první polovině roku 2023 vybavena dvojicí plachet WindWing, bude v roce 2017 postavená loď třídy Panamax Pyxis Ocean společnosti Mitsubishi Corporation. Následovat bude v roce 2018 spuštěná na vodu Berge Olympus společnosti Berge Bulk. Na palubě bude hned čtveřice pevných plachet.
Instalace křídel WindWing údajně umožní provozovatelům ušetřit na průměrných světových trasách přibližně 1,5 tuny paliva na WindWing denně.
Výroba se nyní zaměřuje na nosné prvky, které křídlům dodávají výšku, spolu s dalšími nosnými prvky, věžemi a otočnými ložisky. Dále pokračuje výroba sklápěcího mechanismu, který umožní průjezd pod mosty a snazší nakládku.
335
Související články
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?
Pozor na velké lodě, nevidí nás
Pozor na velké lodě, nevidí nás
Často si stěžujeme na to, že ze strany velké nákladní lodě nedošlo k takové reakci, jakou bychom my s naší znalostí a výkladem pravidel COLREG očekávali. Podívejme se na tuto problematiku z můstku velké lodi.
Evropa, Čína a USA mohou samy srazit emise z lodní dopravy o 84 procent
Evropa, Čína a USA mohou samy srazit emise z lodní dopravy o 84 procent
Závazky k omezení emisí produkovaných lodní dopravou, které přijala Mezinárodní námořní organizace (IMO), jsou podle mnohých málo ambiciózní a je z nich patrná snaha řešení spíše odkládat. Zhruba 84 procent lodní dopravy prochází přístavy v Evropě, Číně a Spojených státech. Pokud by tyto země nastavily přísná emisní pravidla pro připlouvající lodě, odvedly by za pár let práci, na kterou si IMO vyhradila celá desetiletí. Tvrdí to nová zpráva Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (T&E).