Kotvení do bílého
Víte, že po příjezdu na kotviště máte hodit kotvu do bílého fleku, nikoli do barvy tmavé?
Připlujete na kotviště, kde se střídají tmavé a světlé fleky na dně. Obvykle tmavé převažují. Vy ale musíte kotvu spustit do fleku světlého. Jinak kotva nebude nejspíš držet.
Bílý flek znamená písečné dno. Tmavá barva znamená mořské řasy (trávu) na dně. V mořské trávě kotva nedrží, v písku ano.
Je zde ještě jeden velmi důležitý faktor. Mořská tráva posidonia, kterou obvykle naleznete ve Středomoří na dně zátok, čelí v posledních letech úbytku. Velkou vinu na tom mají i jachtaři se svými kotvami, kteří porosty posidonie decimují (Přitom tam kotva stejně nedrží.
Dejte si při kotvení pozor, kam kotvu házíte. Chce to spolupráci kormidelníka s kotevníkem. Kotevník vidí, kdy bude spouštět kotvu do bílého. Pomůžete tím nejen svému klidnému spaní, ale i přírodě.
5847
Související články
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Kotviště u Stromboli je známé. Známé tím, že stojí za starou belu. Špatně drží kotva a není chráněné před vlnami. Ukázalo se to i během naší jarní plavby.
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?