Kdo vyhrál kurz přístavních manévrů?
Před týdnem jsme vyhlásili soutěž o místo na kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku v týdnu od 1. do 8. října. Sešlo se nám téměř osm desítek odpovědí, správná byla většina z nich. Ze správných jsme vylosovali vítěze, který pojede za necelé dva týdny do Chorvatska.
Soutěžní otázka zněla
Na který bok je snášena záď jachty při zařazené zpátečce u lodí s pravotočivým lodním šroubem.
Správná odpověď je na levobok. Záď je rotací lodního šroubu tlačena na levobok.
Naprostá většina odpovědí byla správná. Následovalo vhození losovacích míčků do osudí v podobě míchačky na beton velikosti 150 l a čekání, kdo vypadne první. Nejvíce štěstí měl tentokrát Marian Faktor.
Marianu Faktorovi gratulujeme. Spojte se prosím s námi, ať můžeme projednat podrobnosti.
Ostatním soutěžícím připomínám, že na kurzech je stále posledních pár volných míst. Stále je tedy možnost do Chorvatska na kurz odjet. Určitě tam bude lépe, než v chladném a podzimním centru Evropy.
950
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?