Jak zajet k pumpě?
Potřebujete zajet k benzínové pumpě, kde je jen málo místa. Jak nejbezpečněji to udělat?
Je samozřejmě možné, zajíždět téměř kolmo a na poslední chvíli loď dotočit smykem, ale ne každý to dá a náprava je pak složitá. Je tu ale jiný způsob, který je velmi snadný a spolehlivý.
Nacouváme zádí šikmo k molu na místo, kde máme stát zádí vyvázáni. Uvážeme si záďové lano, stočíme kormidlo k molu a zařadíme přední chod motoru. Jachta se pomalu začne stáčet přídí k molu, až se nakonec přimáčkne bokem na molo.
Jakmile máme zaďové lano vyvázané, je celý manévr jen o trpělivosti. Nemá smysl se snažit hodit příďové lano na molo dokud je příď daleko. Je to zbytečné, jachta se sama dotočí.
Další podobné pomůcky najdete v knize Přístavní manévry. Nebo se s námi můžete vše naučit na praktickém kurzu přístavních manévrů.
7152
Související články
Nové termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Nové termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Všechny termíny přístavních manévrů v Praze byly plné. Dva termíny jsme proto přidali. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte tedy možnost. Volná místa na praktických kurzech v centru Prahy.
Kde je osa otáčení při použití bowthrusteru
Kde je osa otáčení při použití bowthrusteru
Jak se bude pohybovat jachta, pokud příďovým propelerem pošlete příď vlevo? Půjde jen o pohyb přídě, nebo se bude vytáčet i záď? Je důležité vědět, s čím je třeba počítat.
Jak si poradit s prop walkem
Jak si poradit s prop walkem
Prop walk můžeme laikům přiblížit jako stranový efekt rotace lodního šroubu. Výrazně se může projevovat při zařazení zpátečky, ndy točí záď docela jinak, než bychom si přáli. Jak si s ním poradit? V podstatě máme dvě možnosti. Staticky a dynamicky.