Jak uvolnit kotvu
Stojíte zádí k molu s přídí na kotvě. Vyplouváte, vytahujete kotvu a spolu s ní taháte i řetěz vedlejší jachty.
Je třeba cizí řetěz uvolnit, ale jak na to? Zvednutá část řetězu váží nejméně 40 kg a v leže na přídi se vám jej nedaří jednou rukou přizvednout.
Řešení je snadné. Svoji kotvu vytáhnete nad hladinu. Vyvazovací lano uvážete na vazák na přídi, provléknete ho pod nechtěným kotevním řetězem a napnuté uvážete znovu na vazák.
Nyní spustíte svoji kotvu níže, dokud se neuvolní z řetězu. Pak kotvu vytáhnete a cizí řetěz spustíte na dno.
Jednoduché a neuženete si u toho kýlu.
9676
Související články
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Kotviště u Stromboli je známé. Známé tím, že stojí za starou belu. Špatně drží kotva a není chráněné před vlnami. Ukázalo se to i během naší jarní plavby.
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?