Daniel Vodička / pondělí 18. července 2016 / Kategorie: Zajímavosti, Quebec St.Malo Jak postavit trimaran na nohy? Ráno jsme psali o tom, že se při Transat Quebec - St.Malo překlopil trimaran Oman Sail-Musandam. Tým se zřejmě bude snažit 21 metrů dlouhý a 17 metrů široký trimaran zachránit. To znamená, dotáhnout ho do přístavu. K tomu je však dobré ho na místě nehody postavit opět „na nohy“. Také nepotáhnete překlopené auto do servisu po střeše. Není to však jednoduchá operace. Nejde jen tak přijet s jeřábem a loď otočit. 450 mil od pobřeží. Jak tedy na to? Jako vlečná loď se takto daleko od pobřeží obvykle použijí rybáři. Na břehu je kromě jiného třba naložit zručného potápěče, pár členů týmu a nejméně 7 tun těžkého řetězu. Na co řetěz? Na otočení trimaranu, uvidíte. ¨ Na místě je třeba počkat na klidnější počasí. Potápěč bude muset odstříhat pod vodou zbytky takeláže a na příčníky navázat popruhy, které budou přehozené přes překlopený trup trimaranu na jeho druhý bok. Tam přijde na řadu řetěz. Je zde z toho důvodu, aby jeho hmotnost potopila plovák trimaranu. Nyní se začne z rybářské lodi vypouštět řetěz. Desítky a stovky metrů řetězu zatopí jeden plovák. Pak už jen stačí zatáhnout a trimaran je opět na nohou. Je to snadné, že? Ano, pokud to někoho napadne. 6925 Tagy: MODtrimaranOman SailQuebec Související články Strukturální problémy trimaranu Neel Strukturální problémy trimaranu Neel Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu. Schovat se před bouří je správné řešení Schovat se před bouří je správné řešení Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Cesta k úspěchu je šetřit loď Cesta k úspěchu je šetřit loď Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.
Strukturální problémy trimaranu Neel Strukturální problémy trimaranu Neel Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení Schovat se před bouří je správné řešení Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Cesta k úspěchu je šetřit loď Cesta k úspěchu je šetřit loď Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.