Bulharská černomořská flotila
Vody Černého moře u bulharských břehů brázdí roztodivná plavidla. Několik z nich jsme vyfotili a v příštích dnech je předvedeme.
Nejvíce tvořivosti je vidět na lodích určených pro turistické účely. Nejprve se pojďme podívat na turistický katamaran KUK. Tedy katamaran… Původně šlo o katamaran, ale postupem času se přeměnil z lodě s dvojicí trupů na třítrupé monstrum. Možná se vám to nezdá, ale pokud se podíváte pořádně, najdete mezi bočními trupy ještě trup střední. Oproti běžným poměrům je kratší než boční trupy. Není to původní výtvor lodních konstruktérů. Mezi trupy červeného krasavce se dostal až ve chvíli, kdy zájem turistů o panoramatické vyjížďky přesáhl kapacitu lodě. Bylo třeba zvýšit výtlak. Tak vznikl přes zimu trimaran. Cimbuří na strážním koši už jen dotváří atmosféru někde mezi Červenou Karkulkou a zámkem na Loiře.
3206
Související články
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 4
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 4
Další rozdíl mezi katamaranem a jednotrupou lodí najdeme v kotvení. na rozdíl od jednotrupé jachty, klde je kotva a kotevní vrátek na přídi, je na na katamaranech obvykle vrátek před stěžněm mezi plováky. Proto je třeba kotevní řetěz při kotvení fixovat lanem na obě přídě plováků.
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 3
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 3
V předcházejících dílech jsme probrali prostor na palubě a v podpalubí a manévrovací schopnosti katamaranu na motor. nyní se podíváme, jak je to s plavbou na plachty.
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 2
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 2
V prvním díle seriálu jsme mluvili o nejzřejmějším kladu katamaranů. Tím je prostor na palubě i v podpalubí. Tentokrát se podíváme na rozdíly v manévrovacích schopnostech. Dva motory umožňují mnohé, ale jejich poloha je větším rizikem.