Jak pomůže googlemapa při kotvení
Blížíte se na neznámé kotviště a informací máte pomálu. Mapa v plotteru sice ukazuje hloubky, ale to nemusí stačit. Kde najdete více informací o kotvišti? Víte, že je máte po ruce v telefonu?
Otevřete si zátoku v satelitních mapách Google (nebo v mapách Seznam). Najdete tam téměř vše, co jste se nedozvěděli v mapách Navionics. A jde o důležité informace, které vám hned ukážou, které části zátoky jsou ke kotvení nevhodné a kam byste naopak měli zamířit.
Na příkladu zátoky Krknjaš na východě Veli Drveniku se podíváme, co se dá ze satelitního snímku vyčíst.
Pod článkem najdete vedle popsané satelitní fotografie i výřez z mapy Navionics ze stejné oblasti. Doplněním těchto dvou zdrojů jsme schopni zjistit o lokalitě mnohem více.
Druhy dna jsou označeny písmeny. Barevnost písmen je rozčleněna dle vhodnosti pro kotvení
Zdroj Google
Druhy dna najdete popsané v článku.
A – písečné dno, vynikající pro kotvení, vhodná hloubka
B – písek mezi skalnatým dnem. Zde je otázkou, o jak hluboký písek jde a bude-li jeho hloubka dostatečná na kotvení (aby se kotva zachytila)
C – písečné dno, ale dle konzultace s Navionics je hloubka vody příliš malá
D – mořská tráva Posidonia. Kotva zde špatně drží a kotvení v Posidonii je i z ekologických důvodů nevhodné. Navíc je zde dle konzultace s Navionics malá hloubka
E – skalnaté dno, nevhodné pro kotvení
F – mořská tráva Posidonia. . Kotva zde špatně drží a kotvení v Posidonii je i z ekologických důvodů nevhodné. Hloubka na kotvení dle Navionics OK.
G – Hlubší dno. Na snímku je možné tušit místa s Posidonií i místa bez. Hloubka dle Navionics zde přesahuje 10 m, je možné zde kotvit, ale raději bych volil mělčí vodu.
Poznámka na závěr
Navionics ukazuje mezi ostrovy Drvenik, Krknjas Veli a Krknjas Mali hloubku menší než 1 m. V reálu je možné tudy s maximální opatrností proplout s jachtou s ponorem 1,8 m. Výše zmíněné není návod k proplouvání, ale poznámka k přesnosti mapy Navionics.
6655
Související články
Kotevní světlo na vrcholu stěžně?
Kotevní světlo na vrcholu stěžně?
Stojíte-li v zátoce na kotvě, jaké světlo máte rozsvíceno v noci? Je to klasické bílé kruhové kotevní světlo na vrcholku stěžně? Podle COLREGu je to správně. Myslíte však, že je to bezpečné?
Bezpečné kotvení po německu
Bezpečné kotvení po německu
Německý časopis Yacht přišel se zajímavým článkem o kotvení a délce kotevního řetězu konkrétně. Jde o mimořádně precizní článek, který nemohl vzniknout jinde než v Německu nebo Švýcarsku. Podíváme se na několik čísel, která s bezpečným kotvením mohou pomoci.
Kotevní problém
Kotevní problém
Občas se stane, že se při kotvení zapletou dvě kotvy do sebe. Představte si ale případ, kdy se do sebe zapletou kotvy tři a do toho ta poslední je ještě zachycená do starého kotevního řetězu, který leží mezi betonovými bloky na dně. Postě složitý kotevní problém.