Jak nebýt za vola
Potřebujete vyvézt z paluby jachty druhou kotvu. Naložit ji na dinghy a vyvést dále od lodě. Jak to udělat, aby vaše činnost nesloužila k pobavení všem kolem? Abyste nebyli za vola?
Máme druhou kotvu, v kbelíku pár metrů řetězu, lano. Potřebujeme ji vyvézt dále od lodi na člunu. Důvody pro toto počínání můžou být různé. Stojíte vyvázaní zádí ke břehu, vítr změnil směr a jachta schytává vítr z předoboku. Stojíte na kotvě a potřebujete zajistit, že vás vítr neotočí na břeh, nebo stojíte bokem k molu a přišel vítr a s ním vlny. Víte, že vítr nebude trvat dlouho, chcete zůstat, ale potřebujete se vzdálit od mola. I to je důvod pro vyvezení kotvy.
Jak na to
Vyvážíte-li kotvu s řetězem, je třeba naložit celý řetěz do člunu! V opačném případě se vám stane to samé, co muži na videu, řetěz ho bude strhávat zpět k lodi. Budete sloužit ostatním pro pobavení (zcela tímto pomíjíme, proč muž stojící na bóji vyváží kotvu, důvod je mi neznámý).
Naložíme do dinghy kotvu s řetězem, lano vypouštíme z lodi. Protože známe hloubku, připravíme si na palubě správnou délku kotevního lana dopředu (kotvíme s kombinací lana a řetězu, délka by měla odpovídat alespoň šestinásobku hloubky, například 6 metrů hloubka, s výškou paluby nad hladinou 7 metrů, vynásobíme 6 a jsme na 42 metrech délky kombinace řetěz a lano). Člunkař pojede s dinghy tak daleko, až je připravené kotevní lano napnuté. Tam vyhodí kotvu i s řetězem. Z lodě stačí kotevní lano dotáhnout a je hotovo.
4594
Související články
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Kotviště u Stromboli je známé. Známé tím, že stojí za starou belu. Špatně drží kotva a není chráněné před vlnami. Ukázalo se to i během naší jarní plavby.
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?