Jak dostat katamaran bokem k molu
Fouká silný vítr od mola a vy musíte přistát bokem s vysokým katamaránem. Jak to udělat, když je vysoký katamaran snášený větrem mnohem více než jednotrupá jachta?
Stejně jako u jednotrupých jachet je i při přistávacích manévrech s katamaránem třeba využívat možností, které nám loď sama dává. Nemá smysl se snažit dělat něco „na sílu“. Pokud je katamaran větrem snášen od mola a tento snos se zvyšuje se snížením rychlosti plavby, je dobré zvolit jiný a bezpečnější způsob přistání.
Zacouvejte k molu zádí. Budete couvat proti větru, to je snadný manévr. Nyní si zafixujte záďové vyvazovací lano. Jakmile je lano upevněné zařadíme na levém motoru přední chod. Katamaran se začne stáčet proti lanu k molu. Množstvím plynu regulujete rychlost stáčení. Je to jednoduchý manévr, při kterém využijeme manévrovacích schopností katamaranu. Samozřejmostí přitom jsou fendry na boku trupu.
Pokud se chcete naučit manévrovat s katamaránem, máme pro vás pár posledních míst na kurzu, který proběhne již za necelý měsíc v dubnu.
4698
Související články
Jak správně pracovat na palubě s mooringem
Jak správně pracovat na palubě s mooringem
Při přístavních manévrech hraje hlavní roli kormidelník. On musí být schopen stabilizovat loď. To ale neznamená, že pracant u mooringu by neměl co pokazit. Jaká je hlavní chyba, ke které při práci s mooringem může dojít?
Jak odplout od mola s větrem z předoboku
Jak odplout od mola s větrem z předoboku
Škody na jachtách nevznikají jen při připlouvání k molu. Mnohé šrámy nesou podpis na první pohled jednoduchého odplouvání. Přitom stačí vědět, jak na to.
Volná místa na přístavních manévrech v Praze
Volná místa na přístavních manévrech v Praze
V červnu máme volná místa na přístavních manévrech v Praze. Chcete se dostat do formy? Chystáte-li se na loď, vynikající příležitost osvěžit si důležité dovednosti. V Praze na Vltavě plachetnice s kormidelním kolem.