Dvě volná místa na manévrech ve středu v Praze
Ve středu na kurzu přístavních manévrů v Praze máme dvě poslední volná dubnová místa. Vyučujícím je tentokrát instruktor britské RYA a vynikající školitel Vojta Sládeček.
Vojtu mnozí znají z kurzů trimu na Lipně a z kurzu servisu a údržby lodních dieselových motorů. Školení je ideální přípravou pro ty kteří se chystají v blízké době na moře. Po dlouhé zimě si znovu stoupnete za kormidlo, osvěžíte si znalosti a samozřejmě se naučíte i mnoho nového.
Loď dostanete „do ruky“, zbavíte se obav z couvání, zvládnete bezchybně a naprosto kontrolovaně přechod z předního chodu motoru na zadní, dokážete správně couvat v bočním větru, odplout od mola, na které vás tlačí vítr z boku, sami zajedete bokem k molu, vyvážete si loď (opět sami) a zase odplujete. V klidu, vše bez asistence druhých.
Zbavíte se stresu z přístavů svoji plavbu si užijete více a bude klidnější.
2638
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?