Co je třeba pro zlepšení přístavních manévrů
Co je třeba udělat proto, aby ovládání jachty v přístavech nebylo noční můrou, ale všední záležitostí podobně, jako je tomu při parkování na parkovišti za samoobsluhou? Kde děláte chyby a jak se jich zbavit?
Máte štěstí, že jste narazili na nás, protože v tomto směru jsme u nás největšími odborníky. Výuce přístavních manévrů se věnujeme již léta. Vytvořili jsme vynikající knihu, která se brzy dočká již třetího vydání, pořádáme kurzy přístavních manévrů na moři a dokonce i u nás v Praze. A navíc již mnoho let pořádáme i přednášky, díky kterým jachtaři pochopí pohyb lodi, respektive logiku pohybu a chyby, které dělají.
Máte-li rádi jachting, ale přístavní manévry pro vás představují stres, který vám kazí pobyt na palubě, můžete využít našich služeb. Vyzkoušejte si, jak rozumíme problematice a jak dobře ji vysvětlujeme na online přednášce 24. února od 18:00.
Když budete spokojeni, můžete se přihlásit na jednodenní kurzy, které pořádáme v Praze od 1. dubna dále. Jde o kurzy pro 4 účastníky, které by v případě potíží s PESem byly rozděleny na jednu dvojici dopoledne a jednu dvojici odpoledne. To už nám nikdo nezakáže.
A nakonec nabízíme také třídenní kurzy manévrů v Chorvatsku. Tam se samozřejmě naučíte nejvíce, nejlépe dostanete loď do ruky. Také tento kurz je jen pro 4 účastníky. Tady je to samozřejmě trochu ve hvězdách, ale v případě potíží buď posuneme termín, nebo peníze vrátíme. Potížemi myslím nemožnost dostat se do Chorvatska, nebo povinnost karantény.
Chcete-li získat v přístavech za kormidlem jistotu, jsme tu pro vás a učíme to již dlouhá léta.
4514
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?