Čím se liší lodě AC75
Lodě na Americas Cup více létají nad hladinou, než by byly smáčeny mořem. Snad více letadla než lodě. Čím se od sebe liší?
Bylo postaveno 8 jachet AC75, po dvou pro každý účastnící se tým. Jedna tréninková a jedna na závod. U tréninkových lodí se počítalo s účastí na regatách America´s Cup World Series. Ty byly kvůli pandemii koronaviru zrušeny. Znamená to, že složité stroje první verze jsou určeny na ozdobu, nebo na smetiště.
Druhé lodě týmů také nemají před sebou velkou budoucnost, alespoň se ale postavily na start regaty, pro kterou byly určeny. Jednotlivé designy se výrazně liší. Zajímavé srovnání najdete na blogu Francoise Chevaliera a Jacquese Taglanga.
3001
Související články
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Když se objevila křídla místo plachet na lodích pro Americký pohár, zdálo se, že jde o technickou výstřednost omezenou na pár hi-tech závodních jachet. Dnes je tatáž technologie použitá na nákladních lodích a technici z Amerického poháru hledají cesty, jak zefektivnit nákladní dopravu.
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Týmy Amerického poháru se při přepravách svých lodí po světě často spoléhaly na největší dopravní letadlo Antonov An-225 Mrija. Toto letadlo bylo při útoku ruských sil na letiště Hostomel u Kyjeva zničeno.
One design třída na žabích nohou
One design třída na žabích nohou
Italská loděnice Persico představila závodní jachty FLY40 inspirované posledním Americkým pohárem. Chtěla by z nich vytvořit one design třídu, která by měla svůj vlastní závodní okruh.