Argentinci zahájili střelbu na čínské rybáře
Čína plundruje cizí moře. Čínští rybáři využívají slabosti pobřežních států v Asii, Africe a Jižní Americe a loví ryby a jiné mořské tvory v jejich vodách. Argentina oplácí Číňanům podobně drsnou mincí. V prosinci kutr argentinské pobřežní stráže zahájil na čínskou rybářskou loď střelbu.
Argentinský kutr Mantilla přistihl čínské plavidlo Hua Xiang 801 na lovu sépií kilometr uvnitř argentinských teritoriálních vod. Čínští rybáři se po objevení otočili zpět do mezinárodních vod a vypnuli poziční světla. Automatický identifikační systém AIS měli po celou dobu vypnutý. Argentinci Číňany pronásledovali. Rybáři se rozhodli pro riskantní manévr a změnili kurz proti argentinskému kutru. Argentinci proto vypálili na čínské rybáře varovnou salvu.
Po podobných extempore si Čína obvykle zavolá argentinského velvyslance a vyjádří znepokojení...Žádá vysvětlení...
Číňané odmítli Argentincům sdělit, kdo je vlastníkem lodě. Nejde přitom o ojedinělý postup čínských rybářů. Tvrdí, že jejich rybáři byli vybaveni špatnými mapami (proto asi měli v argentinských vodách vypnuté AIS.
V roce 2016 byla čínská rybářská loď argentinskou hlídkou potopena. V roce 2018 zadržel Ekvádor posádku čínské rybářské lodě a stále ji drží. Další dvě čínské rybářské lodě jsou argentinskými orgány hledány.
Mluví se také o tom, že čínští rybáři stáli za rozvojem pirátství v Somálsku. Čínští rybáři plundrovali somálské vody. Somálští rybáři neměli co jíst a začali se bránit. Tento způsob obživy se ukázal být výnosnější než paběrkování v moři za čínskými rybáři.
409
Související články
Evropa, Čína a USA mohou samy srazit emise z lodní dopravy o 84 procent
Evropa, Čína a USA mohou samy srazit emise z lodní dopravy o 84 procent
Závazky k omezení emisí produkovaných lodní dopravou, které přijala Mezinárodní námořní organizace (IMO), jsou podle mnohých málo ambiciózní a je z nich patrná snaha řešení spíše odkládat. Zhruba 84 procent lodní dopravy prochází přístavy v Evropě, Číně a Spojených státech. Pokud by tyto země nastavily přísná emisní pravidla pro připlouvající lodě, odvedly by za pár let práci, na kterou si IMO vyhradila celá desetiletí. Tvrdí to nová zpráva Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (T&E).
Vojsko může změnit plány…
Vojsko může změnit plány…
Představte si, že chcete plout z maríny Kremik vedle Primoštenu směrem k Palagruže, vyplujete, připluje k vám vojenský člun, zažene vás zpět a řekne vám, že nikam neplujete, protože na moři jsou ostré střelby. Máte smůlu, šlus, šmitec. Jak se takové situace vyvarovat?
Hongkong se stává bezpečným přístavem pro ruské oligarchy
Hongkong se stává bezpečným přístavem pro ruské oligarchy
Napětí mezi USA a Čínou se minulý týden zvýšilo, když do hongkongských vod připlula 142metrová jachta Nord, kterou vlastní ruský miliardář Alexej Mordašov. Na jednoho z nejbohatších Rusů a jeho majetek letos Američané uvalili sankce. Hongkongský správce John Lee si z nich však příliš velkou hlavu nedělá.