Search
× Search

Drsná noc v Chorvatsku

V pátek jsme varovali před bouřkami, které měly zasáhnout severní Jadran. Situace byla nakonec mnohem horší, než to dopředu vypadalo. Ve Splitu naměřili vítr až 70 uzlů! Před horšími...

260 219 HRK na pokutách

Tuto částku vybrala chorvatská policie od jachtařů na pokutách jen za včerejšek. Nejčastějším a zároveň nejnebezpečnějším přestupkem je plavba ve skluzu blíže než 300 m od břehu.  

Luka

Sever a jih Dugi otoku jsou často navštěvované. Střední část dlouhého ostrova bývá často přehlížena. Naštěstí. Díky tomu se zde najdou příjemná poloprázdná kotviště. Mezi ně patří poklidná...

Snubber, lano, které odlehčí kotvě

Na charterových jachtách se dnes setkáváme spíše s kotevním řetězem než s kombinací kotevního řetězu a kotevního lana. Zásadní výhodou kotevního řetězu je především jeho váha. Nevýhodou pak jeho nepružnost a v napnutém stavu zanedbatelná schopnost, na rozdíl od kombinace řetěz  - lano,...

Revoluce, nebo slepá ulička?

„Toto není jachta“, řeknou si mnozí. A už vůbec ne závodní jachta! Vypadá to jako nová vana přívozu na Starou Živohošť. Je to však vyrobeno z karbonového prepregu a nomexu, nejmodernějších materiálů...

Voda v lodi, do podpalubí teče

Většina z nás se plaví na charterových lodích, kde máme jen minimální vliv na to, v jakém technickém stavu lodě jsou a jak dobře je o ně postaráno. U starších lodí je logicky větší riziko, že se může něco nečekaně pokazit.

PrvníPoslední
Na horu