42 stop, 4800 kg
Najděte mi jachtu, která je dlouhá 42 stop a má výtlak jen 4800 kg. Těžko byste hledali, je to téměř nemožné. Pokud nepoužijete karbon.
K tomuto kroku se odhodlala nevelká a dosud málo známá holandská loděnice Agile Yachts. Vytvořila ve spolupráci s designéry Simonis/Voogd performance cruiser, který vykazuje již zmíněná výborná čísla.
Pohor jachty je 240 cm a hmotnost kýlu činí 2200 kg.
Zajímavé je, že v podpalubí je stále ještě možné najít interiér, nejde tedy jen o jinak nepoužitelný závodní speciál. Určitě také stojí za to porovnat jachtu s cruiser racerem od dánské loděnice X Yachts. XP 44 váží 8700 kg, tedy téměř dvakrát tolik co Agile.
Na hranici 100 m2 se pohybuje plocha základního oplachtění, asymetrický spinaker je ještě o 85 m2 větší.
V nabídce je také možnost instalace čtyř tanků na vodní balast, případně elektrický motor Oceanvolt, který je navíc schopen při plavbě na plachty elektrickou energii do baterií dodávat. Od 5 uzlů rychlosti jachta elektřinu vyrábí. Vzhledem k rychlostnímu potenciálu jachty je jasné, že obvykle bude s motorem Oceanvolt energeticky soběstačná.
Cena jachty vyrobené z karbonu je pro většinu jachtařů nedosažitelná, to ale neznamená, že jde o nezajímavou jachtu.
Parametry
Délka |
12,70 m |
Délka na vodorysce |
12,55 m |
Šířka |
4,10 m |
Ponor |
2,40 m |
Výtlak |
4800 kg |
Balast |
2200 kg |
Cena |
595 000 EUR bez DPH |
Více |
zde |
3224
Související články
Typy materiálu pro výrobu plachet
Typy materiálu pro výrobu plachet
Najít vhodný materiál pro vaše plachty dnes nemusí být úplně jednoduchou záležitostí. Na trhu je v nabídce velké množství různých materiálů, které se liší v několika ohledech. Cena, odolnost, hmotnost, trvanlivost jsou jen základními parametry. Mnozí z jachtařů znají jen značky výrobců, North Sail, One Sail, Elvstrom Sails, ale už méně vidí do pozadí výroby plachet z různých materiálů
Karbonový stěžeň na turistické jachtě?
Karbonový stěžeň na turistické jachtě?
Zvažujete, jestli by vaší jachtě více slušel klasický hliníkový, nebo karbonový stěžeň? U závodní jachty je to jasné, u turistické je třeba zvažovat. Černá barva v takeláži zlepší plavební vlastnosti. Je ale otázkou, jestli cena za to stojí.
Nic než karbon
Nic než karbon
Francouzský výrobce jachtařské takeláže AG+ Spars z města Rochefort otevírá nový provoz, který se bude věnovat výhradně výrobě karbonových stěžňů, ráhen a profilů. Na tento segment se chce postupem času zaměřovat stále více.