Tři otázky pro Guillauma Verdiera
Guillaume Verdier navrhoval 12 ze 29 lodí, které startují ve Vendée Globe. Včetně Hugo Boss. Proč je Thomsonova loď rychlejší?
Vendée Globe pokračuje již dvanáctý den a zatím oficiálně neodstoupila ani jediná loď. Jaká je to pro vás zpráva?
Jsem tím velmi potěšen, samozřejmě. Vždy mám z tohoto obavy. Jsem tím, kdo má na starosti strukturu lodí. Proto je to pro mě nejdůležitější aspekt, důležitější než rychlost… Lodě ještě nepropluly žádným bouřlivým počasím, proto materiál zatím neprošel zkouškou. Je to poprvé, kdy jsme viděli, že tolik lodí přejelo přes rovník. To je fantastické. Jediným negativem je, že se Tanguy de Lamotte musel smířit s takovou netradiční závadou (ulomený vršek stěžně).
Co si myslíte o výkonech Alexe Thomsona?
Nejsem překvapený, že ho vidím vpředu. V designu své lodi se rozhodl pro nejriskantnější cestu. Jeho jachta není tak dobrá na všech kurzech, jako jsou ostatní foilery. Není tak všestranná. Za správných podmínek je ale rychlejší. Trup Hugo Boss se tolik neliší od ostatních foilerů. Je tu ale velký rozdíl ve velikosti foilů a samozřejmě značný rozdíl ve vztlaku. To pak dělá i rozdíl ve výkonech. Je to velký krok kupředu. Takto velké foily.
Myslíte si, že Alex tlačí na pilu více, než jeho soupeři?
Ne, to si nemyslím. Ale jak je jeho průměrná rychlost vyšší, než u jeho soupeřů, musí to být pro něj více stresující. Musí být opatrný, aby to jeho loď vydržela. Platí to především pro bouřlivé počasí v Jižním oceánu, kdy bude muset včas své foily zasunout, aby nedošlo k poškození lodi.
5071
Související články
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…