showTop
× Search
Protože je stále dost těch, kteří se s plachetnicemi snaží o nemožné, rozhodli jsme se pro vás vyhledat podjezdové výšky chorvatských mostů. Pokud vám tam budou nějaké mosty chybět, napište nám. Pošlete nám lokalitu, která vám v našem seznamu chybí a případně i výšku daného mostu, pokud ji znáte. A ještě jedno upozornění. Pokud najdete na internetu, že vaše loď má výšku stěžně 16,3 metru, určitě se nevydávejte pod most Ždrelac, který má uvedenu výšku 16,5 m. Nezapomeňte, že na vrcholu stěžně máte ještě instalovanou VHF anténu a sondu větroměru. Ta může mít výšku dalších 0,5 m (některé jsou i delší) a její cena by vás mohla překvapit. V případě, že více zdrojů uvádí rozdílnou výšku mostu, uvádíme tu nižší, případně uvedeme více zdrojů. Všechny uvedené údaje jsou orientační a neobviňujte nás z lámání svých stěžňů. Za informace neručíme. Podívejte se ještě do mapy. Vy jste kapitáni. Mosty jsou seřazeny podle své vzdálenosti k rovníku.   ...

Poslední videa


Závodní jachting

Škody na J Class Topaz a Svea
Daniel Vodička

Škody na J Class Topaz a Svea

Většina z vás zaznamenala nedávnou brutální kolizi dvojice J Class jachet Topaz a Svea při regatě v Karibiku. Jak se nehoda podepsala na dvojici lodí a jak je na tom posádka, která létala na všechny strany?

Topaz i Svea jsou repliky J Class jachet, které závodily pohár ve třicátých letech 20. století. Svea byla navržena švédským designérem Tore Holmem v roce 1937, ale nebyla už nikdy postavena. Tedy až do nedávna. Topaz je replikou jachty Yankee z roku 1935.

Obě jachty jsou vyrobeny z hliníku.

Image
Kolize
Kolize byla celkem jednoduchá. Topaz vítr z pravoboku, Svea se blíží na startovní čáru s větrem z levoboku. Pak trochu zmatek, rána a příď jachty Svea ční vysoko nad zádí Topazu.

Na Topazu dva zranění, jeden se čtveřicí zlomených žeber poté, co si to rozdal s přídí Svey.

Škody na zádi Topazu začínají u vinšny na running backstay (zničená je i vinšna) a pokračují až na záď. Dále je zlomené ráhno, poškozené pohyblivé zadní stěhy i otěž hlavní plachty. Je otázkou, jak je na tom stěžeň, který byl při kolizi vystaven extrémnímu namáhání. Bude podroben kontrole.

Svea shora vypadá normálně, ale škody mohou být ještě citelnější. Prý má značně poškozený podvozek. Pokud se hnula konstrukce trupu, půjde o velmi náročnou opravu.

Taková banální chyba a škody za mnoho milionů. EURO!!!

Před silnou kritikou namířenou k posádce jachty Svea je nutné si uvědomit, že podobné věci se dějí. Jde o lidskou chybu a ta je stále nejčastější příčinou nehod. Může se to stát komukoli. I když se to zdá být absurdní…

4752

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu