Poslední kurzy na moři...
Na konec září máme volná poslední místa na třídenním kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. A dvě místa na kurzu s naším nejlepším sólovým jachtařem Milanem Koláčkem. S nejistotou, která dnes všude panuje, je to sice rizikový podnik, ale to společně bezpečně zvládneme. A další už nebudou...
Kvůli nejisté situaci, kdy zítra již neplatí to, co bylo včera nařízeno, nám zbylo několik míst na našich kurzech. Jde o třídenní kurz přístavních manévrů v Chorvatsku. To je nejlepší příležitost, jak se zlepšit v přístavních manévrech. Tři dny manévrování v přístavech vám dají více, než vaše dosavadní námořní praxe...
Druhý kurz, na kterém máme poslední volná místa, je pro adrenalinové nadšence. Poplujete s Milanem Koláčkem na sportovní jachtě Pogo 12,50 (obdoba Classe 40) a budete se učit zvládnout jachtu sólo, trimovat plachty, pracovat s genakerem a mnoho dalšího. Pokud trochu dobře foukne, poletíte s Milanem rychlostí přes 20 uzlů. Tento kurz proběhne v Řecku, vyplouvá se z Lavrionu a za tři dny na vodě je Milan schopen s vámi uplout i 500 mil. Unikátní zážitek…
Co když zasáhne čínský mor?
Doba je zlá a snadno se může stát, že do pořádání kurzů hodí vidle řecká strana, chorvatská strana, česká strana, nebo dokonce čínská strana (odplata za Vystrčila). V takovém případě se kurzovné vrací.
Pokud řecká, nebo chorvatská strana zakážou vstup do země, je to důvod pro zrušení kurzu a vrácení financí. To samé by nastalo v případě, že by Řekové, Chorvaté, nebo Češi či Slováci vyžadovali 10 – 14 dnů trvající karanténu. Samotný test důvodem pro zrušení kurzů není.
V současné chvíli je v Řecku situace následující. Je třeba vyplnit před cestou webový formulář, na základě kterého vám je přidělen QR kód. Na letišti můžete být vybráni k testování (vzhledem k situaci v ČR je to pravděpodobné). Po testu byste se měli stranit ostatních v „self-guarantine“ v hotelu nebo na lodi. Negativní výsledek neposílají. Při plavbě na Pogu vlastně budete v karanténě pořád…
Taková je tedy situace. O peníze se bát nemusíte. A na lodi jste dle mého ve větším bezpečí než v pražském metru.
Proto se nebojte a přihlašte se. Nakonec vám může letošní zbabraná sezóna přinést životní zážitek. Nebo se naučíte to, co vás stále děsí.
4012
Související články
Vypsali jsme kurzy trimu
Vypsali jsme kurzy trimu
Od 29.3. jsme vypsali 4 termíny kurzů trimu a práce s plachtami. Kurzy povede stejně jako loni výborný závodní jachtař Tomáš Krejza. Pojede se na jachtě Elan E5.
Víte, jak správně kormidlovat?
Víte, jak správně kormidlovat?
Mnozí jachtaři mají, především na začátku své kariéry, problémy se správným kormidlováním lodě. Co dělat, aby jachta nekličkovala zprava doleva jak pronásledovaný zajíc?
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Uvolněné místo na kurzu nouzových situací na jachtě od soboty
Uvolněné místo na kurzu nouzových situací na jachtě od soboty
Stojíte na kotvě na 10 metrech hloubky a vrátek vypoví službu. Jak kotvu vytáhnout? Umíte na vlnách předat vlečné lano na druhou jachtu? Zajet na bóji nebo na kotvu na plachty? Zkoušeli jste kormidlovat nouzovou pákou? Umíte nouzově opravit plachtu? Pracovat na stěžni?
Nezapomínejte na výtahy plachet
Nezapomínejte na výtahy plachet
Nejvíce jachtařů se vydává na své plavby na charterových lodích. Úroveň přípravy jachet bývá různá, co se týče jízdních vlastností na plachty, pak spíše horší. Pokud tedy chceme, aby „polotovar“ dobře fungoval, je třeba si ho „dodělat“.