showTop
× Search
Během České námořní rallye spadl stěžeň na jachtě First 36 v maríně na Žutu. Po kontrole takeláží na dalších Firstech se ukázalo, že daleko k tomu nemají ani stěžně na jiných lodích. Co je v této kauze nového? Česká námořní rallye v kategorii First 36 musela být letos předčasně ukončena po jediném závodním dnu. Ukázalo se, že přední stěhy jsou načaté na několika lodích. Na vině bylo horní ložisko rolfoku, na kterém je uchycen výtah plachty. To bylo vytaženo až nad hliníkovou lištu, na níž se plachta navíjí a rozdíralo přední stěh. Je to problém Chorvatští odborníci zkontrolovali všechny lodě a zakázali pokračování v závodě. Na otázky po detailní příčině závady dokázali svoji odbornost a s moudrým mručením řekli, že je to problém. Od té doby se snaží Tomáš Stejskal z TPS centra, tedy z firmy, která organizuje Českou námořní rallye a byla tak poškozena, zjistit, co se stalo a jaké to má řešení. Je to tajné Charterová firma...

Pasát na dosah

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem už cítí pasát. Ještě to ale není ono… Vítr začíná mít správný směr, ale je slabý. Ještě to není expres na západ. Zatím jen zadýchaná lokálka.

Poslední videa


Závodní jachting

Pasát na dosah
Daniel Vodička

Pasát na dosah

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem už cítí pasát. Ještě to ale není ono… Vítr začíná mít správný směr, ale je slabý. Ještě to není expres na západ. Zatím jen zadýchaná lokálka.

Závod Transat Cafe L´Or pokračuje. Ve třídě Class40 je startovní pole rozdělené na severní a jižní část. V jižní části, která má za sebou bezvětří v hřebenu vysokého tlaku vzduchu, pluje duo Milan Koláček a Pierre Brasseur na 5. místě. Překonávání hřebenu bylo zdlouhavé, ale nyní by již lodě měly nabírat rychlost. Zatím jen 7 – 8 uzlů, Ale to by se mělo brzy zlepšit. V současnosti fouká jen kolem 8 uzlů, ale brzy by měl vítr zdvojnásobit. Pak také přijde čas na stočení k západu. Teď je to stále jižní kurz pryč od tlakové výše.

Velký kontrast

Jižní skupina jde do triček a může začít sušit oblečení. Severní skupina u Azor, která má podle vzdálenosti od cíle náskok přes 300 mil, za svoje vedení platí tvrdou daň. Za sebou má další frontu. Stoupačka, bouřky, vítr 30 – 40 uzlů. Severní trasa je kratší, ale nevyzpytatelnější. Po severní straně Azorské tlakové výše chodí fronty jedna za druhou, ostré kurzy, výška vln k 5 metrům. Ne všichni to vydrží. Na ostrově Santa Maria opravuje prasklou strukturu lodě favorizovaný španělský tým VSF Sport.

Jižní slunce

Na čele závodu je trojice jachet SNSM, Legallais a Solano. V jižní skupině to jsou Seafrigo-Sogestran, Bleu Blanc a Amarris. Před naší dvojicí Koláček Brasseur je ještě italská Maccaferri Futura. Na Seafrigo ztrácí naši 35 mil. 

První v cíli

V cíli již jsou první trimarany Ultim. Zvítězil tým SVR – Lazartigue, před Sodebo Ultim. Třetímu Actual Ultim 4 zbývá do cíle 180 mil, čtvrtý Banque Populaire, který se zastavoval k opravám v Lorientu, je 350 mil od cíle.

Dramatický souboj o vítězství je sváděn ve třídě Ocean Fifty. Wewise, nebo Viabilis Oceáns?

Ve třídě IMOCA je jasně ve vedení Charal. Do cíle má 370 mil.

Polohu lodí najdete zde.  

 

381

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu