showTop
× Search
Během České námořní rallye spadl stěžeň na jachtě First 36 v maríně na Žutu. Po kontrole takeláží na dalších Firstech se ukázalo, že daleko k tomu nemají ani stěžně na jiných lodích. Co je v této kauze nového? Česká námořní rallye v kategorii First 36 musela být letos předčasně ukončena po jediném závodním dnu. Ukázalo se, že přední stěhy jsou načaté na několika lodích. Na vině bylo horní ložisko rolfoku, na kterém je uchycen výtah plachty. To bylo vytaženo až nad hliníkovou lištu, na níž se plachta navíjí a rozdíralo přední stěh. Je to problém Chorvatští odborníci zkontrolovali všechny lodě a zakázali pokračování v závodě. Na otázky po detailní příčině závady dokázali svoji odbornost a s moudrým mručením řekli, že je to problém. Od té doby se snaží Tomáš Stejskal z TPS centra, tedy z firmy, která organizuje Českou námořní rallye a byla tak poškozena, zjistit, co se stalo a jaké to má řešení. Je to tajné Charterová firma...

Pasát na dosah

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem už cítí pasát. Ještě to ale není ono… Vítr začíná mít správný směr, ale je slabý. Ještě to není expres na západ. Zatím jen zadýchaná lokálka.

Poslední videa


Závodní jachting

Co je nového se stěžni na Firstech 36?
Daniel Vodička

Co je nového se stěžni na Firstech 36?

Během České námořní rallye spadl stěžeň na jachtě First 36 v maríně na Žutu. Po kontrole takeláží na dalších Firstech se ukázalo, že daleko k tomu nemají ani stěžně na jiných lodích. Co je v této kauze nového?

Česká námořní rallye v kategorii First 36 musela být letos předčasně ukončena po jediném závodním dnu. Ukázalo se, že přední stěhy jsou načaté na několika lodích. Na vině bylo horní ložisko rolfoku, na kterém je uchycen výtah plachty. To bylo vytaženo až nad hliníkovou lištu, na níž se plachta navíjí a rozdíralo přední stěh.

Je to problém

Chorvatští odborníci zkontrolovali všechny lodě a zakázali pokračování v závodě. Na otázky po detailní příčině závady dokázali svoji odbornost a s moudrým mručením řekli, že je to problém.

Od té doby se snaží Tomáš Stejskal z TPS centra, tedy z firmy, která organizuje Českou námořní rallye a byla tak poškozena, zjistit, co se stalo a jaké to má řešení.

Je to tajné

Charterová firma sice vrátila poplatek za pronájem lodí, ale informace o příčinách a řešeních jsou tajnější než dovolené šéfa centrální banky v jedné nejmenované zemičce ve středu Evropy.

Vzhledem k tomu, že firma TPS centrum by měla již nyní rezervovat jachty na další ročník závodu (a zaplatit zálohu za lodě), je její touha po informacích o řešení závady pochopitelná.

Jenomže Chorvatsko je jako Sicílie. Všichni vědí, ale nikdo nepoví. Prý je již všechno v pořádku... Jak je to opraveno a čím to bylo? Bez odpovědi!

Je to problém

Neodpovídá charterová společnost. Neodpovídá riggerská firma, která měla kontrolu takeláží na starosti, a nakonec nekomunikuje ani slovinský výrobce Seascape. Je to prý celé složité…

Chápu, že je celá situace složitá. Jde tam o peníze, a to je složité. Ale mlčení jen nahrává spekulacím. Můžeme tedy spekulovat? Křičet do světa, že za to může charterovka, že za to může rigger, který lodě nastrojoval? Že za to může výrobce plachet, který střihl dlouhé nohavice? Nebo spekulovat, že je vina na výrobci?

Nemyslím si, že jsou podobné spekulace konstruktivním řešením. Stala se chyba, je třeba ji přiznat a přijmout opatření, aby se neopakovala. Položit otevřené karty na stůl. Tomu se ale Chorvaté brání…

Co je tedy nového?

No nového samozřejmě není nic!

281

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu