Co je nového se stěžni na Firstech 36?
Během České námořní rallye spadl stěžeň na jachtě First 36 v maríně na Žutu. Po kontrole takeláží na dalších Firstech se ukázalo, že daleko k tomu nemají ani stěžně na jiných lodích. Co je v této kauze nového?
Česká námořní rallye v kategorii First 36 musela být letos předčasně ukončena po jediném závodním dnu. Ukázalo se, že přední stěhy jsou načaté na několika lodích. Na vině bylo horní ložisko rolfoku, na kterém je uchycen výtah plachty. To bylo vytaženo až nad hliníkovou lištu, na níž se plachta navíjí a rozdíralo přední stěh.
Je to problém
Chorvatští odborníci zkontrolovali všechny lodě a zakázali pokračování v závodě. Na otázky po detailní příčině závady dokázali svoji odbornost a s moudrým mručením řekli, že je to problém.
Od té doby se snaží Tomáš Stejskal z TPS centra, tedy z firmy, která organizuje Českou námořní rallye a byla tak poškozena, zjistit, co se stalo a jaké to má řešení.
Je to tajné
Charterová firma sice vrátila poplatek za pronájem lodí, ale informace o příčinách a řešeních jsou tajnější než dovolené šéfa centrální banky v jedné nejmenované zemičce ve středu Evropy.
Vzhledem k tomu, že firma TPS centrum by měla již nyní rezervovat jachty na další ročník závodu (a zaplatit zálohu za lodě), je její touha po informacích o řešení závady pochopitelná.
Jenomže Chorvatsko je jako Sicílie. Všichni vědí, ale nikdo nepoví. Prý je již všechno v pořádku... Jak je to opraveno a čím to bylo? Bez odpovědi!
Je to problém
Neodpovídá charterová společnost. Neodpovídá riggerská firma, která měla kontrolu takeláží na starosti, a nakonec nekomunikuje ani slovinský výrobce Seascape. Je to prý celé složité…
Chápu, že je celá situace složitá. Jde tam o peníze, a to je složité. Ale mlčení jen nahrává spekulacím. Můžeme tedy spekulovat? Křičet do světa, že za to může charterovka, že za to může rigger, který lodě nastrojoval? Že za to může výrobce plachet, který střihl dlouhé nohavice? Nebo spekulovat, že je vina na výrobci?
Nemyslím si, že jsou podobné spekulace konstruktivním řešením. Stala se chyba, je třeba ji přiznat a přijmout opatření, aby se neopakovala. Položit otevřené karty na stůl. Tomu se ale Chorvaté brání…
Co je tedy nového?
No nového samozřejmě není nic!
281
Související články
Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále?
Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále?
Atraktivní třída First 36 má na České námořní rallye vážný problém. Včera spadl stěžeň na jachtě Multiklima a šušká se, že více, či méně poškozené by mohly být přední stěhy na několika dalších lodích? Co se stalo a jak z toho ven?
První rozjížďky ČNR v bóře, navigačka s kolizí a spadlý stěžeň
První rozjížďky ČNR v bóře, navigačka s kolizí a spadlý stěžeň
Dnes se na České námořní rallye odjely dva karusely a navigačka. Při navigačce došlo ke kolizi. Byla to kolize spektakulární. V terminologii vojenského námořnictva došlo k položení příčky na T.
Jugo, tornádo a bóra na ČNR
Jugo, tornádo a bóra na ČNR
Dnešní den byl na České námořní rallye, Která se jede také jako mistrovství České republiky v námořním jachtingu v kategorii One-Design, dramatický. I když se vůbec nevyjelo. Od severu přecházel přes Jadran nečas. Mocný nečas, žádný podpantoflák. Bouřlivé jugo před frontou, bouřky, deště, ukrutná bóra po jejím přechodu.
Již v sobotu startuje 29. Česká námořní rallye
Již v sobotu startuje 29. Česká námořní rallye
V rámci nejstarší české regaty se jede mistrovství republiky ve třídě ONE – DESIGN. Tentokrát na moderních jachtách Beneteau First 36. Závodu se zúčastní naše nejlepší jachtařské týmy.
Jak sami škodíme obrazu jachtingu v médiích
Jak sami škodíme obrazu jachtingu v médiích
Dostat náš závodní jachting do mainstreamových médií není snadné. Mnohdy tomu však házíme klacky pod nohy i my sami. A řešení je na dosah ruky.