Jak vyvézt druhou kotvu
Jsou situace, kdy je při stání na kotvě třeba vyvézt na dinghy druhou kotvu. Aby se z toho nestala komická scénka vhodná pro zvýšení návštěvnosti sociálních sítí, je třeba se vyvarovat jedné věci.
Obvykle používáme při stání na kotvě jen jednu kotvu. Mohou ale nastat situace, kdy je druhá kotva nezbytností. Třeba proto, aby nás držela pryč od nebezpečné mělčiny, nebo abychom se vzdálili od mola, u kterého stojíme bokem.
Při vyvážení druhé kotvy je naším hlavním nepřítelem kotevní řetěz, respektive jeho hmotnost. Zkusíte-li vyvézt kotvu s řetězem ve vodě, dopadnete jako muž na videu (pomíjíme přitom, že důvod, proč vyváží kotvu při stání na bóji, je neznámý). Hmotnost řetězu nás bude stahovat zpět k jachtě a 1,5 hp přívěsný motor bude výkonově tahat za kratší konec.
Proto musíme vždy nejprve naložit do dinghy kotvu i s řetězem, na který je přivázané dlouhé lano. To musí dosáhnout až na místo, kde chceme spustit kotvu. Pak odvezeme kotvu na zamýšlené místo, vypustíme ji i s řetězem a z jachty lano dotáhneme.
901
Související články
Potřebujete vyvézt kotvu?
Potřebujete vyvézt kotvu?
Potřebujete vyvézt kotvu na člunu. Jak to udělat, aby se celá akce nezměnila v povedenou situační komedii?
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Silný letní vítr v Egeji dokáže nováčky v oblasti zaskočit. Překvapeni pak jsou především tam, kde se cítí bezpečně, tedy v krytých přístavech a zátokách.
Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště
Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?