showTop
× Search
Za 14 dnů zkušebním komisařem?
Daniel Vodička
/ Kategorie: Zajímavosti

Za 14 dnů zkušebním komisařem?

Vrátíme se ještě jednou ke zkouškám, které nedávno proběhly. Na ministerstvu byli zkoušeni adepti na funkce zkušebních komisařů při tzv. kapitánských zkouškách. Někteří z neúspěšných adeptů o fukci zkušebních komisařů se ptají, co je třeba si přečíst na tyto zkoušky.

Pomiňme nyní otázku, jestli jsou papíry k vedení jachty třeba a případně jaké. To zde nehraje roli. Náš zákon papíry vyžaduje a zkouška je k jejich získání nezbytná. No a ke zkouškám jsou třeba ti, kteří zkoušejí. Ti musí projít nějakým sítem a my se bavíme o tomto sítu a o přípravě na něj.

Občas je zde možné narazit na určité nepochopení situace. "Pojďme, sedneme si na to a já se od vás vše za týden naučím."

K funkci zkušebního komisaře v tom kterém předmětu je třeba mít v předmětu určité zkušenosti. K jejich získání je běžně nutný určitý čas a zájem o obor. Nebo jinak. Jachtingu se věnuji delší dobu, navigace je moje hobby, věnuji se jí i ve volném čase a své znalosti stále rozšiřuji. To je dobrý předpoklad na to, abych se stal zkušebním komisařem.

Pokud jsem si loni udělal zkoušky na B a se stejným množstvím znalostí se jdu ucházet o zkušebního komisaře (protože mohu), tak to je málo. Pro tuto funkci musím mít znalostí mnohem více, musím být schopen zkoušet, ověřovat znalosti ostatních. Musím mít v tématu jistotu. Musím vědět o čem mluvím. Odpovědi typu: „Zprava??? Ne… Zleva???,“ jsou špatné. Znalosti v oboru musí mít přesah. To nejsou jedny skripta pro jachtaře, které když se naučím, tak to musím dostat. Nestačí umět více než uchazeč o průkaz C. Zkušební komisař může zkoušet B-čkaře, nebo dokonce i A-čkaře. Jeho znalosti musí mít hloubku, která mnohonásobně přesahuje louži po jarní spršce. Každý předmět je jezerem, ve kterém je možné se utopit. Není třeba být rybou, která má celé jezero prošmejděné, je ale nutné v něm umět plavat, případně se umět na nádech potopit do 10 metrů.

A na to nestačí si přečíst jednu knihu. Je nezbytné se několik let učit plavat. Stavba, kterou chcete u zkoušek zkolaudovat, musí mít pevné základy.

 

 

 

 

 

 

 

Předchozí článek Alternativní cíl
Další článek Jak vyvézt druhou kotvu
Vytisknout
669

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu