Hrozná nehoda u Dubrovniku
V Koločepském kanálu nedaleko Dubrovniku došlo 25.4. k tragické nehodě. Za tmy se srazil neosvětlený gumák s lodí dubrovnického kapitanátu. Vypadá to bohužel až na 7 obětí.
Z ostrova Šipan se vracela ekipa restaurace Bowa ležící na východním pobřeží ostrova v zátočině Pakljena. Restaurace byla připravována na sezónu. Devět osob plulo na neosvětleném gumovém člunu.
V té době spěchala na Mljet loď dubrovnického kapitanátu Danče. Důvodem pro spěch byl převoz nemocného z Mljetu do nemocnice.
Nedaleko Suduradu se obě lodě střetly. Po kolizi se podařilo zachránit dva zraněné, jednoho těžce a jednoho lehce. Další tři nalezení členové posádky gumáku byli vytaženi z vody mrtví. Zbylí čtyři jsou nezvěstní a pátrá se po nich.
Jde o strašnou tragédii, kterou zavinilo chybějící osvětlení člunu. Pokud si sáhnete do svědomí, kolikrát jste se vraceli v noci na loď na neosvětleném člunu? Může se to stát i vám. I když je pravděpodobnost malá…
Co žádá COLREG?
Pokud loď se strojním pohonem menší než 7 metrů a plující méně než 7 uzlů nemá standardní osvětlení, musí vystavovat bílé kruhové světlo a pokud je to možné i boční světla.
12120
Související články
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.