showTop
× Search
150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle. 452 míle za 24 hodin. O 12 mil více než rekord jachty Segestran – Seafrigo z července 2024. Držitelem rekordu je Belgium Ocean Racing reprezentovaný v této etapě duem Benoit Hanztperg a Renaud Dehareng. Tým rekordu dosáhl v jižním Atlantiku při závodu kolem světa Globe40. V Jižním oceánu. Průměrná rychlost 19,07 uzlu. Rekordu bylo dosaženo v etapě, která končí na ostrově Reunion v Indickém oceánu. Vedoucí duo, na druhém místě pluje Credit Mutuel, obeplouvá tlakovou níži nad Svatou Helenou, momentálně je na její jižní straně. Podmínky na lodi nedovolují ani ohřát vodu na zalití lyofilizované stravy. Polohu lodí najdete zde.

Poslední videa


Závodní jachting

200 mil k mysu Horn
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

200 mil k mysu Horn

Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.

Caudrelierovi bude trvat plavba z místa startu v Bretani k mysu Horn jen 30 dnů a pár hodin. Půjde o druhý nejlepší sólový čas (za držitelem rekordu v sólové plavbě kolem světa Gabartem 29 dnů, 3 hodiny a 15 minut) ) a třetí nejlepší čas celkově (absolutní rekord drží trimaran IDEC Sport vedený Francisem Joyonem 26 dnů, 15 hodin a 45 minut). Vynikající čas navzdory tomu, že Caudrelier prostál více než 48 hodin uprostřed Pacifiklu, aby počkal, až přes mys Horn projde silná bouře, která u mysu řádila v neděli a pondělí. I dnes může Caudrelier očekávat vítr o rychlosti 35 uzlů. Za mysem Horn, kde se Caudrelier musí stočit k severu, však bude vítr slábnout.

Na druhém místě v závodě pluje Armel Le Cléac´h, který obeplouval Nový Zéland ze severu. Kvůli bouřlivému počasí si prodloužil trasu o cca 1300 mil.

Necelých 300 mil za ním zaostává Thomas Coville. Ten má na druhou stranu za sebou zastávku k opravám v Hobartu, kde čekal více než povinných 24 hodin, než bouřlivé počasí přejde.

Na posledním dění v závodě je možné ilustrovat, jak náročné je překonání dnes platných rekordů v plavbě kolem světa. Charles Caudrelier zajel skvěle první dvě třetiny trati až do středu Pacifiku. Vyhnuly se mu technické potíže, s ničím se nesrazil. Také počasí mu hrálo do karet. Nikde nenarazil na žádnou blokující anticyklónu, s tlakovými nížemi se svezl tisíce mil. Jenomže nakonec se do cesty postavila prudká bouře u mysu Horn. Byla to první vážná překážka na cestě, ale zrovna překážka, která zablokovala průjezd do Atlantiku. Možná byla určitá šance projet, ale rozhodně byla vysoká pravděpodobnost poškození lodě. Proto bylo rozhodnuto počkat, až ta šlamastyka přejde.

Nyní už Caudrelier znovu pluje rychlostí přes 30 uzlů. Za sólovým rekordem kolem světa však již zaostává. A vzhledem k tomu, že Gabart zajel skvělý čas od mysu Horn do cíle, moc velká šance na překonání rekordu tu není.

Polohu lodí najdete zde.

1172

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu