showTop
× Search
Barometr ukazuje věci, že by bylo lepší, kdyby vůbec neukazoval. Vítr sílí a stojíme kotva-břeh. Není to dobré místo. Uvidíme… Nechci skončit s rozmlácenou zádí o molo. Včera jsme přijeli do přístavu Kalymnos. V sobotu brzy ráno odtud musí odjet jeden člen posádky na letiště na Kosu trajektem. Má fouká jihovýchod. To není dobré, bude foukat do portu. Ráno kolem 20 v přístavu, ale má to sílit přes 40. A místo pro návštěvnické jachty je jen minimálně kryté. S přídí na kotvě v maríně... Máme příď na kotvě, zádí jsme vyvázáni na molu. V místě, kterému říkají marína, je určeno pro návštěvníky a je proti vjezdu do přístavu. Není to moc dobré místo, ale neměli jsem moc na výběr. Chtěli jsme do vnitřního přístavu, ale tam nás úřad nepustil. Prý ať nás to ani nenapadne: "Stojí tam místní a koneckonců, co máte proti naší maríně?" Nemáme proti maríně nic. Za běžného počasí. Je to sice jen molo, kde místy funguje elektrika a voda a kotví se tu,...

Poslední videa


Závodní jachting

200 mil k mysu Horn
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

200 mil k mysu Horn

Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.

Caudrelierovi bude trvat plavba z místa startu v Bretani k mysu Horn jen 30 dnů a pár hodin. Půjde o druhý nejlepší sólový čas (za držitelem rekordu v sólové plavbě kolem světa Gabartem 29 dnů, 3 hodiny a 15 minut) ) a třetí nejlepší čas celkově (absolutní rekord drží trimaran IDEC Sport vedený Francisem Joyonem 26 dnů, 15 hodin a 45 minut). Vynikající čas navzdory tomu, že Caudrelier prostál více než 48 hodin uprostřed Pacifiklu, aby počkal, až přes mys Horn projde silná bouře, která u mysu řádila v neděli a pondělí. I dnes může Caudrelier očekávat vítr o rychlosti 35 uzlů. Za mysem Horn, kde se Caudrelier musí stočit k severu, však bude vítr slábnout.

Na druhém místě v závodě pluje Armel Le Cléac´h, který obeplouval Nový Zéland ze severu. Kvůli bouřlivému počasí si prodloužil trasu o cca 1300 mil.

Necelých 300 mil za ním zaostává Thomas Coville. Ten má na druhou stranu za sebou zastávku k opravám v Hobartu, kde čekal více než povinných 24 hodin, než bouřlivé počasí přejde.

Na posledním dění v závodě je možné ilustrovat, jak náročné je překonání dnes platných rekordů v plavbě kolem světa. Charles Caudrelier zajel skvěle první dvě třetiny trati až do středu Pacifiku. Vyhnuly se mu technické potíže, s ničím se nesrazil. Také počasí mu hrálo do karet. Nikde nenarazil na žádnou blokující anticyklónu, s tlakovými nížemi se svezl tisíce mil. Jenomže nakonec se do cesty postavila prudká bouře u mysu Horn. Byla to první vážná překážka na cestě, ale zrovna překážka, která zablokovala průjezd do Atlantiku. Možná byla určitá šance projet, ale rozhodně byla vysoká pravděpodobnost poškození lodě. Proto bylo rozhodnuto počkat, až ta šlamastyka přejde.

Nyní už Caudrelier znovu pluje rychlostí přes 30 uzlů. Za sólovým rekordem kolem světa však již zaostává. A vzhledem k tomu, že Gabart zajel skvělý čas od mysu Horn do cíle, moc velká šance na překonání rekordu tu není.

Polohu lodí najdete zde.

910

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«květen 2025»
poútstčtsone
2829301234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
Na horu