showTop
× Search
Mezi Zadarem a Prekem na Ugljanu se dnes po poledni srazil trajekt Ugljan s plachetnicí. Trajekt byl vážně poškozen, plachetnice odplula do přístavu Gaženica. Tedy… Špatný překlad. Plachetnice byla vážně poškozena, trajekt se vrátil do přístavu Gaženica. Ještě předtím ale posádka trajektu vylovila z vody jednoho z jachtařů. V přístavu na jachtaře čekala sanitka. Trajekt vyplul z Preka směrem na zadarský přístav Gaženica ve 12:15. K nehodě došlo ve 12:34. Plachetnice byla při kolizi vážně poškozena, ale udržela se na hladině. Vyšetřování, které označí viníka, se teprve rozbíhá. Škody na trajektu jsou pouze kosmetické, krev z přídě již otřela mopem paní uklízečka Dragica Babić. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Od zásahu paní Dragici Babić je toto tvrzení pravdivé, po zranění nejsou nikde ani stopy.

Vzhůru přes Atlantik!

Plavba přes Atlantik je pro mnohé jachtaře snem. S květnem se blíží doba, kdy se budou jachty vydávat na cestu z Karibiku do Evropy. Někteří z vás se k nim chtějí přidat. Co je třeba před plavbou...

Poslední videa


Závodní jachting

200 mil k mysu Horn
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

200 mil k mysu Horn

Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.

Caudrelierovi bude trvat plavba z místa startu v Bretani k mysu Horn jen 30 dnů a pár hodin. Půjde o druhý nejlepší sólový čas (za držitelem rekordu v sólové plavbě kolem světa Gabartem 29 dnů, 3 hodiny a 15 minut) ) a třetí nejlepší čas celkově (absolutní rekord drží trimaran IDEC Sport vedený Francisem Joyonem 26 dnů, 15 hodin a 45 minut). Vynikající čas navzdory tomu, že Caudrelier prostál více než 48 hodin uprostřed Pacifiklu, aby počkal, až přes mys Horn projde silná bouře, která u mysu řádila v neděli a pondělí. I dnes může Caudrelier očekávat vítr o rychlosti 35 uzlů. Za mysem Horn, kde se Caudrelier musí stočit k severu, však bude vítr slábnout.

Na druhém místě v závodě pluje Armel Le Cléac´h, který obeplouval Nový Zéland ze severu. Kvůli bouřlivému počasí si prodloužil trasu o cca 1300 mil.

Necelých 300 mil za ním zaostává Thomas Coville. Ten má na druhou stranu za sebou zastávku k opravám v Hobartu, kde čekal více než povinných 24 hodin, než bouřlivé počasí přejde.

Na posledním dění v závodě je možné ilustrovat, jak náročné je překonání dnes platných rekordů v plavbě kolem světa. Charles Caudrelier zajel skvěle první dvě třetiny trati až do středu Pacifiku. Vyhnuly se mu technické potíže, s ničím se nesrazil. Také počasí mu hrálo do karet. Nikde nenarazil na žádnou blokující anticyklónu, s tlakovými nížemi se svezl tisíce mil. Jenomže nakonec se do cesty postavila prudká bouře u mysu Horn. Byla to první vážná překážka na cestě, ale zrovna překážka, která zablokovala průjezd do Atlantiku. Možná byla určitá šance projet, ale rozhodně byla vysoká pravděpodobnost poškození lodě. Proto bylo rozhodnuto počkat, až ta šlamastyka přejde.

Nyní už Caudrelier znovu pluje rychlostí přes 30 uzlů. Za sólovým rekordem kolem světa však již zaostává. A vzhledem k tomu, že Gabart zajel skvělý čas od mysu Horn do cíle, moc velká šance na překonání rekordu tu není.

Polohu lodí najdete zde.

887

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«duben 2025»
poútstčtsone
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011
Na horu