Search
× Search

Články

Proč nerefovat proti větru

Proč nerefovat proti větru
Proč nerefovat proti větru

Na našich plavbách se často dozvídám, že mnozí jachtaři se na kurzech naučili refovat klasickou hlavní plachtu na motor proti větru. To není dobrý postup a hned vám řekneme proč. Důvodů je několik.

3:1, nebo 6:1

Stojím na kotvišti, zátoka není velká. Má délka vypuštěného řetězu odpovídat trojnásobku hloubky pod lodí, nebo šestinásobku? Co vše je třeba brát v úvahu?

Jak nebýt za vola

Potřebujete vyvézt z paluby jachty druhou kotvu. Naložit ji na dinghy a vyvést dále od lodě. Jak to udělat, aby vaše činnost nesloužila k pobavení všem kolem? Abyste nebyli za vola?

Proč overhead leech line

Lanko v zadním lemu plachty se nazývá leech line. Jeho dotažení eliminuje flatrování zadního lemu plachty. Mimo jiné tím zvyšuje její životnost. Co to však je overhead leech line a proč si...

Jak jsme startovali internet

Dnes se nám konečně po dlouhých dnech rozjel web. Příčina nefunkce zůstává tak trochu skrytá někde mezi naším systémem, serverem, na kterém jsme hostovali a světem nadpřirozena. Dnes jsme hostující službu změnili a doufáme, že už se nikdy nic podobného nestane. Tato chyba se nám stane maximálně...

Úterý a středa bez Lodních novin

Chtěli bychom dopředu upozornit čtenáře, že úterý a středa budou na Lodních novinách bez novinek. Důvodem je údržba, respektive výměna dílů, které jsou po letech hrubého zacházení na samé hraně funkčnosti, nebo už možná mírně za ní.

Příprava lodě na sezónu: kotva a řetěz

Pokračujeme třetím článkem o přípravě lodě na sezónu. Partnerem této série článků je společnost Yacht Club Praha, která provozuje již mnoho let charter v šibenické maríně Mandalina. Tentokrát se podíváme na ošetření kotvy, kotevny a kotevního řetězu.

Vlak Bratislava – Split

Vlaková linka Bratislava – Split přes Vídeň zahájila provoz. Na lince spolupracují Slovenské železnice (ZSSK) s rakouskými  ÖBB. Linka bude v provozu do 5. října každou středu, pátek a neděli tam a pondělí, čtvrtek a sobotu zpět.

První4950515254565758Poslední
Na horu