Záchrana v Jižním oceánu
Australské námořnictvo zachránilo trojici jachtařů z poškozené lodě hluboko v Jižním oceánu.
Jachta Jedi 1 byla na cestě z Jihoafrické republiky na Nový Zéland. 1300 km jihozápadně od mysu Leeuwin přišla o stěžeň.
Posádka aktivovala EPIRB. Situaci začalo řešit Australian Maritime Safety Authority (AMSA) Joint Rescue Coordination Centre 17. března v 1900 tamního času.
Do akce se nejprve zapojilo letadlo Challenger AMSA, které mělo za úkol jachtu najít. Protože jachta byla mimo dosah vrtulníků, byla do akce povolána loď australského námořnictva HMAS Parramatta, která vyplula 7 hodin po zachycení nouzového signálu.
Ještě jednou však vzlétl i jet AMSA. Bylo nutné posádce jachty shodit satelitní a radiové komunikační prostředky pro usnadnění záchranné operace.
HMAS Parramatta byla na místě nehody jen 26 hodin po aktivaci EPIRB. K evakuaci členů posádky jachty byl nakonec použit vrtulník z paluby vojenské lodi. Všechny tři jachtaře se podařilo zachránit.
Jen upozornění. Jak většina z vás ví, záchrana lidského života je na moři zdarma. Toto vše se tedy neplatí. Jiné by to bylo v případě záchrany jachty. To by bylo drahé.
4735
Související články
Kdo naskočí do rychlíku?
Kdo naskočí do rychlíku?
Ve Vendée Globe důležitý okamžik pro favority. Nyní se hraje o to, kdo stihne naskočit do rozjetého vlaku, který bez zastávky míří k mysu Dobré naděje. Kdo naskočí, zmizí soupeřům, kterým se to nepodaří. Ztráta zde už nemusí být dohnatelná.
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Nápad za 100 bodů
Nápad za 100 bodů
Vyrazit na nejvyšší vrchol Pelješacu v žabkách, před polednem a v teplotách přes 30°C je hloupost ocenitelná Darwinovou cenou.