Volné místo na přístavních manévrech v Praze
Chystáte-li se v nejbližší době na moře a nejste-li si jisti svými dovednostmi v přístavech, máte poslední šanci se zlepšit, získat za kormidlem jistotu, odstranit chyby.
Poslední letošní praktické kurzy přístavních manévrů v Praze. Ve středu máme na jednom z posledních pražských kurzů volná místa. Úplně poslední volné místo pak je na kurzu 4.září. Následně už s pražskými kurzy končíme.
Na našem´jednodenním kurzu manévrů se naučíte mnohem více, než během týdenního kapitánského kurzu. Tedy, co se manévrů týče. Idlouholetí skippeři u nás zjišťují, že se mají co učit. Zjistíte, že kde se běžně angažuje celá posádka, můžete zvládnout sami, nebo ve dvojici. Vše v klidu, bez stresu.
Přístavní manévry umíme učit, děláme to již dlouhá léta. Naučíme vás, jak dělat věci jednoduše, pomůžeme vám v tom najít jistotu, odstranit chyby.
Vaše plavba bude příjemnější, pokud nebude každé přistání adrenalinovou koupelí.
271
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?