V Palermo - Monte Carlo Hebe druhá
Hebe V zajela vynikající závod Palermo – Monte Carlo. O úspěchu našeho týmu referuje Zdeněk Sunderhauf.
Loď Hebe V kotvila v Janově, takže převozní posádka ji potřebovala před startem přemístit do přístavu v Palermu,. Na toto si vyměřila týden plavby a dne 12. srpna vyrazila na přeplavbu. Po dvou dnech klidné plavby přišla série silných bouřek. Posádka se snažila před nimi skrýt, ale v noci udeřil blesk těsně vedle lodě a kompletně vyřadil z provozu čerstvě nainstalovanou elektroniku.
Začal boj s časem. Do závodu zbývalo 6 dní a věděli jsme, že v noci se bez fungujících budíků nedá závodit. Navigátor Libor Hošek zajel autem do Mnichova, kde s pomocí Johana Hirnšala již byla připravena zásilka budíků a centrální jednotka. Mezitím se loď převezla do Palerma a začaly se odmontovávat vyhořelé komponenty.
Zároveň bylo třeba řešit i kompletně nový antifouling, neboť z výroby byl natřen na lak a odlupoval se. Nakonec se dne 20. srpna povedlo dát loď na vodu a stihli jsme i krátký trénink. Tady je nutno ocenit obrovské úsilí celé posádky, která si ani na chvíli nepřipustila možnost, že bychom se nepostavili na start.
Start slavného závodu Palermo - Monte Carlo na 540 námořních mil byl stanoven na 21. srpen, což je pro nás významné výročí 50 let od okupace sovětskými vojsky. Jako vzpomínku jsme si pustili od Karla Kryla Bratříčka a uctili toto výročí minutou ticha.
Do závodu jsme nastoupili v sestavě: Martin Trčka, Zdeněk Jakoubek, Zdenál Sünderhauf, Kuba Havelka, David Kovařík, Libor Hošek a Honza Špidlen. Na startu se objevilo 54 lodí, od velkých maxi jachet až po malé plachetnice, jako je naše M 37. Na startovní lodi byl přítomen i monacký kníže Albert II. Monacký, který celou regatu odstartoval.
Start nám mimořádně vyšel a krátce jsme vedli celé pole lodí k otočné boji. Následoval klasický závod a režim hlídek, na který jsme na Hebe V dlouhodobě zvyklí. Díky pečlivé navigaci Libora Hoška a správných rozhodnutích skippera Martina Trčky, jsme se vyhýbali a ujížděli největším bouřkám. Vítr se většinou pohyboval od 6 do 18 uzlů. Neustále jsme se snažili trimovat loď do maximální rychlosti. Plachty jsme měnili ve dne i v noci. Některé lodě chytily silné bouřky s blesky a větrem až 70 uzlů, kdy ani nestihly stáhnout plachty.
Do měřeného bodu mezi Sicílií a Korsikou u přístavu Porto Cervo jsme dojeli na 7. místě v kategorii ORC. Zde na nás vedoucí loď Lucky (Maxi 72 z New Yorku) měla najeto 2 hodiny a 45 minut. Ve druhé polovině závodu se nám dařilo toto umístění neustále vylepšovat.
Cíl v Monte Carlu jsme protnuli v nočních hodinách po 3 dnech a 21 minutách na tvrdě vybojovaném 2. místě. Zvítězila italská loď Endlessgame – Cookson 50 CANT. Zavládlo nadšení na lodi a čekání na finální výsledek. Výsledek byl potvrzen a pak jen slavnostní vyhlašování. Ještě v noci Hebe V odjela zpět do Janova.
Nyní se část posádky přesouvá na jezero Lago di Garda, kde na karbonovém speciálu T boat 830i budeme absolvovat tři závody. Na slavnou Cientomiglii nás přijede posílit Milan Koláček, který se chopí kormidla.
Výsledky najdete zde.
Zapsal: Zdenál Sünderhauf
5190
Související články
Záchrana vraku za 750 milionů
Záchrana vraku za 750 milionů
Všichni účastníci jsou na místě, každou chvíli se může začít. Nedaleko Porticella začínají práce na vyzvednutí vraku megajachty Bayesian z mořského dna, z hloubky 50 metrů. Důležité bude, určit viníka.
Velký jeřáb se blíží, bude se vyšetřovat
Velký jeřáb se blíží, bude se vyšetřovat
Záhada kolem tragické nehody 56 metrů dlouhé megajachty Bayesian se blíží rozuzlení. Plovoucí jeřáb HEBO Lift 10 se blíží Palermu a v květnu by měl být vrak jachty vytažen z padesátimetrové hloubky.
Jachtařská akademie v roce 2020
Jachtařská akademie v roce 2020
Jachtařská akademie pod záštitou Českého svazu jachtingu připravila na letošní zimu několik zajímavých přednášek. Osobně bych doporučil především přednášku světového esa v oblasti weather routingu Christiana Dumarda. To je přednáška, kterou si nesmíte nechat ujít.