Tehdy a nyní
Atlantikem na videu letí dvě závodní jachty. Na plný plyn. Na jedné je početná posádka vystavena plné síle bouřlivého oceánu. Ta druhá je o 10 stop kratší, letí rychleji a posádka jen v tričku kontroluje situaci kolem. Rozdíl je 14 let.
14 let. VO70 Green Drafon letěla severním Atlantikem v roce 2009. Ve své době šlo o nejrychlejší monohully. Sedm chlapů v kokpitu, od hlavy až k patě ve žluťácích. Tvrdý život.
A nyní se podívejte na druhé video. Vlastně stejný závod, The Ocean Race, a moderní jachta IMOCA s krytým kokpitem. Na lodi jsou 4 členové posádky, jachta letí na foilech, loď vede autopilot a dva členové posádky v kokpitu ladí plachty. V klidu, v tričku, v suchu. Ten rozdíl těžko může být větší.
Někdo možná řekne, že už to na lodích IMOCA není ono…
Přirovnal bych to k automobilismu. První auta také neměla střechy. Kabria. To byl ten pravý zážitek, poskakovat v dešti k cíli rychlostí 25 km/h!
Nebo ne? Nebo je to lepší dnes? Pod střechou, stovkou s puštěným topením…
1125
Související články
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
V pořadu Host Lucie Výborné byl Milan Koláček. Poslechněte si zajímavý půlhodinový rozhovor o sólovém a shorthanded jachtingu, o začátcích v Classe Mini, na Figaru, Class 40, v královské třídě IMOCA.
Malizia, zásah bleskem
Malizia, zásah bleskem
Malizia – Seaexplorer byla zasažena bleskem u brazilského pobřeží. Boris Herrmann bojuje s výpadky elektroniky. Co se stalo a jak se mu daří uvádět věci zpět do chodu?
Otázky pro Milana Koláčka
Otázky pro Milana Koláčka
V zítra od 19:00 proběhne další díl webináře Vendée Globe 2024 s vynikajícím offshore jachtařem Milanem Koláčkem. Do úterního poledne nám můžete zasílat dotazy pro Milana, které se budou týkat Vendée, situace na trati, jachet IMOCA, tréninku, či stravy závodníků. Během úterního pořadu Milan na všechny vybrané dotazy odpoví.