Tehdy a nyní
Atlantikem na videu letí dvě závodní jachty. Na plný plyn. Na jedné je početná posádka vystavena plné síle bouřlivého oceánu. Ta druhá je o 10 stop kratší, letí rychleji a posádka jen v tričku kontroluje situaci kolem. Rozdíl je 14 let.
14 let. VO70 Green Drafon letěla severním Atlantikem v roce 2009. Ve své době šlo o nejrychlejší monohully. Sedm chlapů v kokpitu, od hlavy až k patě ve žluťácích. Tvrdý život.
A nyní se podívejte na druhé video. Vlastně stejný závod, The Ocean Race, a moderní jachta IMOCA s krytým kokpitem. Na lodi jsou 4 členové posádky, jachta letí na foilech, loď vede autopilot a dva členové posádky v kokpitu ladí plachty. V klidu, v tričku, v suchu. Ten rozdíl těžko může být větší.
Někdo možná řekne, že už to na lodích IMOCA není ono…
Přirovnal bych to k automobilismu. První auta také neměla střechy. Kabria. To byl ten pravý zážitek, poskakovat v dešti k cíli rychlostí 25 km/h!
Nebo ne? Nebo je to lepší dnes? Pod střechou, stovkou s puštěným topením…
748
Související články
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Třiceticentimetrová prasklina na vrchu stěžně jachty Malizia. Vynikající video z opravy. Stěžeň je vysoký 28 metrů a Will Harris musel strávit skoro celý den na jeho vrcholu v sedáku.
Jak mohlo dojít k poškození stěžně?
Jak mohlo dojít k poškození stěžně?
Na jachtě Malizia řeší dnes posádka podélnou prasklinu na vrcholu stěžně. Jak mohlo ke skoro 30 cm dlouhé prasklině dojít? Čím je poškození způsobeno?
Nová Paprec Arkea, černý kůň Vendée Globe?
Nová Paprec Arkea, černý kůň Vendée Globe?
Včera byla spuštěna na vodu nejnovější jachta IMOCA. Skipperem jachty bude dvojnásobný vítěz Route du Rhum v kategorii Class 40 Yoann Richomme. Richomme je jachtař nastupující generace, který své starty často mění ve zlato.