Správně zakotvená loď
Na obrazovce mapového plotteru vidíte správně zakotvenou jachtu po noci strávené za silného nárazovitého větru. Co je možné na monitoru vyčíst?
Abyste na mapovém plotteru získali podobný obrázek, musíte mít zapnutu funkci TRACK, která ukládá vaše polohy v předem stanovených časových, nebo vzdálenostních intervalech.
Na monitoru je vidět místo, kde byla vypuštěna kotva, které je označené červeným křížkem a písmenem A.
Písmeno B značí dráhu jachty během noci, kdy foukal silný nárazovitý vítr. Jachta se pohybovala na napjatém kotevním řetězu tam a zpět.
Nad ránem přestalo foukat a jachta byla přitažena kotevním řetězem ke kotvě, písmeno C.
A nakonec se slabý vítr stočil cca o 45°, písmeno D. V té chvíli byla pořízena fotografie monitoru.
Důležité je, že jachta byla celou noc bezpečně zakotvena, protože se stále pohybovala po stejné kružnici a nikdy nezačala splouvat po větru.
6103
Související články
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Kotviště u Stromboli je známé. Známé tím, že stojí za starou belu. Špatně drží kotva a není chráněné před vlnami. Ukázalo se to i během naší jarní plavby.
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?