Správně zakotvená loď
Na obrazovce mapového plotteru vidíte správně zakotvenou jachtu po noci strávené za silného nárazovitého větru. Co je možné na monitoru vyčíst?
Abyste na mapovém plotteru získali podobný obrázek, musíte mít zapnutu funkci TRACK, která ukládá vaše polohy v předem stanovených časových, nebo vzdálenostních intervalech.
Na monitoru je vidět místo, kde byla vypuštěna kotva, které je označené červeným křížkem a písmenem A.
Písmeno B značí dráhu jachty během noci, kdy foukal silný nárazovitý vítr. Jachta se pohybovala na napjatém kotevním řetězu tam a zpět.
Nad ránem přestalo foukat a jachta byla přitažena kotevním řetězem ke kotvě, písmeno C.
A nakonec se slabý vítr stočil cca o 45°, písmeno D. V té chvíli byla pořízena fotografie monitoru.
Důležité je, že jachta byla celou noc bezpečně zakotvena, protože se stále pohybovala po stejné kružnici a nikdy nezačala splouvat po větru.
6167
Související články
16 rad jak přežít bouři na bóji
16 rad jak přežít bouři na bóji
Blíží se bouřlivá noc, vybrali jste si stání na bóji. Co vše udělat, abyste se rána dočkali jak vy, tak vaše jachta? Odjet do restaurace nestačí. Pokud se chcete vyvarovat ošklivého zážitku české posádky jachty Hanse, která se 2-3 rok zpět vyvázala na bóji na Kornatech a odešla do restaurace. O nehodě své jachty se dozvěděla z telefonátu charterové firmy, která se tázala, jestli vědí, kde je jejich jachta. V té době poskakovala na útesu o míli dále.
Proč nejsou dvě kotvy bezpečnější než jedna
Proč nejsou dvě kotvy bezpečnější než jedna
Pozor! Jste na kotvišti a blíží se nečas, myšleno špatné počasí! Uvažujete, že by stálo za to použít druhou kotvu, která by měla učinit vaše stání bezpečnější. Jaký je to nápad?
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Kotviště u Stromboli je známé. Známé tím, že stojí za starou belu. Špatně drží kotva a není chráněné před vlnami. Ukázalo se to i během naší jarní plavby.