Správně zakotvená loď
Na obrazovce mapového plotteru vidíte správně zakotvenou jachtu po noci strávené za silného nárazovitého větru. Co je možné na monitoru vyčíst?
Abyste na mapovém plotteru získali podobný obrázek, musíte mít zapnutu funkci TRACK, která ukládá vaše polohy v předem stanovených časových, nebo vzdálenostních intervalech.
Na monitoru je vidět místo, kde byla vypuštěna kotva, které je označené červeným křížkem a písmenem A.
Písmeno B značí dráhu jachty během noci, kdy foukal silný nárazovitý vítr. Jachta se pohybovala na napjatém kotevním řetězu tam a zpět.
Nad ránem přestalo foukat a jachta byla přitažena kotevním řetězem ke kotvě, písmeno C.
A nakonec se slabý vítr stočil cca o 45°, písmeno D. V té chvíli byla pořízena fotografie monitoru.
Důležité je, že jachta byla celou noc bezpečně zakotvena, protože se stále pohybovala po stejné kružnici a nikdy nezačala splouvat po větru.
5901
Související články
Velmi nebezpečné šetření
Velmi nebezpečné šetření
Jsou díly na jachtách, na kterých se nevyplatí šetřit. Příkladem je vše, co se týče kotvy, řetězu, obrtlíků a šeklů, které vše spojují. Pokud jachta v ceně 15 milionů visí na šeklu za 5 EUR, je to šetření na nepravém místě.
Jaké je namáhání na kotvě?
Jaké je namáhání na kotvě?
Vítr na kotvišti dosahuje 30 uzlů. Kotevní řetěz je napnutý a vy uvažujete, kolik ještě vaše kotva vydrží. Jaké síle vlastně musí kotva čelit?
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví
Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se rozhodli vyzkoušet redaktoři německého Yachtu a porovnat ji s její aluminiovou obdobou. Jak test dopadl?