Řecko s Kyprem po 22 letech spojí trajektová linka
Z kyperského přístavu Limassol vypluje v červnu po více než dvou dekádách pravidelná linka pro přepravu osob a automobilů směr Pireus. Provozovatele nového spoje oznámí kyperské úřady tento týden.
Do soutěže se přihlásily tři evropské subjekty. Kontrakt v odhadované hodnotě 33 milionů eur předpokládá tříletý provoz lodního spojení, přičemž kyperský stát poskytne dotaci 5,5 milionu eur. Soutěž na provoz obnovené linky byla vyhlášena loni v listopadu. Šlo již o druhý pokus s vylepšenými podmínkami, do první soutěže se žádný uchazeč nepřihlásil.
Trajektové spojení mezi Řeckem a Kyprem bylo zastaveno před 22 lety kvůli masivnímu odlivu klientů směrem k letecké dopravě. V červenci 2020 se ale návrhu na obnovení linky dostalo podpory z EU s odůvodněním, že spojení je v "obecném ekonomickém zájmu". Trajekty na této trase budou plout pod vlajkou EU. Řecko znovuzavedení linky podpořilo vyhrazením mola v přístavu Pireus.
Z pohledu Kypru to nemusí být poslední nová linka, jelikož ostrovní stát dal ústy náměstka ministra lodní dopravy Vassiliose Demetriadese najevo zájem navázat lodní spojení i s dalšími zeměmi Středomoří. Dosud na ostrově fungují dvě trajektové linky z tureckých měst Mersin a Tasucu.
2057
Související články
Kotvení v bočním větru mezi lodě
Kotvení v bočním větru mezi lodě
Plujete v Řecku, potřebujete zakotvit a zajet mezi lodě. Fouká solidní boční vítr. Jak na to, aby vás vítr nesnesl na závětrnou jachtu?
Extrémní zesílení větru, jak jsme rolovali genu
Extrémní zesílení větru, jak jsme rolovali genu
Největším nebezpečím pro poškození plachet je flatrování v silném větru. Jak zarolovat genu, když vítr náhle zesílil na 35, 40, 45 uzlů?
Na Serifos v 50 uzlech
Na Serifos v 50 uzlech
Řecké charakteristiky. Plujete kolem Kythnosu, na otevřeném moři fouká jih 20 uzlů. Blížíte se k Serifosu, vítr šplhá nad 30 a před přídí bílá pěna značící 50. To jsou egejské zvláštnosti.