Potřebujete rychle spustit kotvu…
Fouká vítr, zajíždíte zádí k molu, příď bude na kotvě. Jste na místě, kde chcete vypustit kotvu, vrátek je ale ukrutně pomalý. Než dopadne kotva na dno, jste mnohem blíže molu a kotva nedrží. Jaké je řešení?
V místě, kde se rozhodnete vypustit kotvu, musíte stát do té doby, než kotva dopadne na dno. To však není snadné, když fouká vítr. Chcete-li však bezpečně zakotvit, musíte vymyslet řešení.
Je to přitom snadné. Na kotevním vrátku je možné povolit unašeč a kotva s řetězem pak spadne na dno velmi rychle vlastní vahou. Není třeba na místě spuštění kotvy stát. Víte jak na to?
K povolení unašeče kotevního vrátku je obvykle třeba klika od vinšny. Nebo speciální klika od vrátku, která má stejnou koncovku. Zasunete kliku a povolíte. Jakmile je dostatek řetězu ve vodě, můžete již unašeč dotáhnout a pokračovat ve vypouštění ovladačem od vrátku.
7265
Související články
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.
Kotevní světlo na vrcholu stěžně?
Kotevní světlo na vrcholu stěžně?
Stojíte-li v zátoce na kotvě, jaké světlo máte rozsvíceno v noci? Je to klasické bílé kruhové kotevní světlo na vrcholku stěžně? Podle COLREGu je to správně. Myslíte však, že je to bezpečné?
Jak vytáhnout kotvu, když je pod lodí
Jak vytáhnout kotvu, když je pod lodí
Plné kotviště, ráno potřebujete vytáhnout kotvu. Jenomže je pod jinou lodí a posádka nejspíše sedí ne břehu na epressu. Co s tím?