Potřebujete rychle spustit kotvu…
Fouká vítr, zajíždíte zádí k molu, příď bude na kotvě. Jste na místě, kde chcete vypustit kotvu, vrátek je ale ukrutně pomalý. Než dopadne kotva na dno, jste mnohem blíže molu a kotva nedrží. Jaké je řešení?
V místě, kde se rozhodnete vypustit kotvu, musíte stát do té doby, než kotva dopadne na dno. To však není snadné, když fouká vítr. Chcete-li však bezpečně zakotvit, musíte vymyslet řešení.
Je to přitom snadné. Na kotevním vrátku je možné povolit unašeč a kotva s řetězem pak spadne na dno velmi rychle vlastní vahou. Není třeba na místě spuštění kotvy stát. Víte jak na to?
K povolení unašeče kotevního vrátku je obvykle třeba klika od vinšny. Nebo speciální klika od vrátku, která má stejnou koncovku. Zasunete kliku a povolíte. Jakmile je dostatek řetězu ve vodě, můžete již unašeč dotáhnout a pokračovat ve vypouštění ovladačem od vrátku.
6930
Související články
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Kotviště u Stromboli je známé. Známé tím, že stojí za starou belu. Špatně drží kotva a není chráněné před vlnami. Ukázalo se to i během naší jarní plavby.
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?