Podplutí mostu Rio-Antirrio
Při plavbě Korintským zálivem narazíte na most Rio-Antirrio dlouhý 2 880 m. Jedná se o unikátní technickou stavbu a jeden z nejdelších mostů na světě svého druhu. Jak postupovat při jeho podplutí? A jaká je realita?
Ještě před vyplutím z Nafpaktosu neboli Lepante si prostudujeme pilota a zjišťujeme potřebné informace k podplutí mostu, který spojuje Peloponés s pevninským Řeckem. Instrukce jsou následující: hlaste se 5 mil před mostem na kanále 16, spojte se s Rio Traffic a oznamte jméno lodě, směr, kterým plujete (východ/západ) a výšku i délku plavidla. Ideálně získáte odpověď, kudy máte plout s pomůckou, kolik sloupů mostu máte míjet napravo a kolik nalevo.
5 mil před Rio-Antirrio se nám srozumitelné spojení navázat nepodařilo. Avšak i přes přerušovaný příjem jsme pochopili, že se máme hlásit o něco později. Zanedlouho, 3 míle před mostem, voláme znovu, tentokrát již je vše v pořádku. Hlásíme výšku i délku lodě, směr západ. Dostává se nám odpovědi: 3 pilíře vlevo, jeden pilíř vpravo! A ještě výzva, ať zavoláme míli před mostem.
Naposledy se tedy spojíme s Rio Traffic míli před mostem. Do vysílačky zopakujeme, kudy máme jet: 3 pilíře vlevo, jeden pilíř vpravo! A s přáním šťastné cesty podplouváme most. O kus dál vytáhneme plachty a plujeme dál.
3554
Související články
Co musíte umět v řeckých přístavech?
Co musíte umět v řeckých přístavech?
Je jedna dovednost, bez které se v řeckých přístavech v podstatě neobejdete. Víte, která to je?
Bouřlivý vítr, letadla nelétala, ale my jsme vydrželi
Bouřlivý vítr, letadla nelétala, ale my jsme vydrželi
Pátek na řeckém Kalymnosu byl větrný. Nejezdily trajekty, nelétala letadla, a domácí uklízeli květináče hrozící odletem k severozápadu. Vítr byl bouřlivý z pro ně nezvyklého směru. Stáli jsme za těch podmínek na kotvě…
Vítr sílí, vydržíme na kotvě?
Vítr sílí, vydržíme na kotvě?
Barometr ukazuje věci, že by bylo lepší, kdyby vůbec neukazoval. Vítr sílí a stojíme kotva-břeh. Není to dobré místo. Uvidíme… Nechci skončit s rozmlácenou zádí o molo.