Podplutí mostu Rio-Antirrio
Při plavbě Korintským zálivem narazíte na most Rio-Antirrio dlouhý 2 880 m. Jedná se o unikátní technickou stavbu a jeden z nejdelších mostů na světě svého druhu. Jak postupovat při jeho podplutí? A jaká je realita?
Ještě před vyplutím z Nafpaktosu neboli Lepante si prostudujeme pilota a zjišťujeme potřebné informace k podplutí mostu, který spojuje Peloponés s pevninským Řeckem. Instrukce jsou následující: hlaste se 5 mil před mostem na kanále 16, spojte se s Rio Traffic a oznamte jméno lodě, směr, kterým plujete (východ/západ) a výšku i délku plavidla. Ideálně získáte odpověď, kudy máte plout s pomůckou, kolik sloupů mostu máte míjet napravo a kolik nalevo.
5 mil před Rio-Antirrio se nám srozumitelné spojení navázat nepodařilo. Avšak i přes přerušovaný příjem jsme pochopili, že se máme hlásit o něco později. Zanedlouho, 3 míle před mostem, voláme znovu, tentokrát již je vše v pořádku. Hlásíme výšku i délku lodě, směr západ. Dostává se nám odpovědi: 3 pilíře vlevo, jeden pilíř vpravo! A ještě výzva, ať zavoláme míli před mostem.
Naposledy se tedy spojíme s Rio Traffic míli před mostem. Do vysílačky zopakujeme, kudy máme jet: 3 pilíře vlevo, jeden pilíř vpravo! A s přáním šťastné cesty podplouváme most. O kus dál vytáhneme plachty a plujeme dál.
3703
Související články
Nejkrásnější přístav
Nejkrásnější přístav
Na fotografii vidíte asi nejkrásnější a nejlépe chráněný přístav. Vznikl v přirozené úžině, kterou kryjí dva ostrůvky. Kolem přístavu barevné domky a restaurace. A můžete zde koupit snad nejlepší olivový olej na světě.
Řadící páka na charterové jachtě
Řadící páka na charterové jachtě
Podívejte se, jak vypadá řadící páka na jachtě, která je v charteru. Jedná se o Bavarii 46 z roku 2014. Zkuste si tipnout, ve které zemi je tato jachta provozována.
Navpaktos
Navpaktos
Korintský záliv není jachtaři často vyhledáván, ale navzdory tomu, nebo možná právě proto, nabízí mnohá zajímavá místa. Středověký přístav Navpaktos je jedním z mála, který je dodnes dochovaný v původním stavu.