One design třída na žabích nohou
Italská loděnice Persico představila závodní jachty FLY40 inspirované posledním Americkým pohárem. Chtěla by z nich vytvořit one design třídu, která by měla svůj vlastní závodní okruh.
Italská loděnice vyrábějící závodní jachty se podílela i na stavbě speciálů pro Americký pohár a svoji zkušenost se chystá využít. Výsledkem kooperace s designéry z Amerického poháru je 40 stop dlouhá závodní jachta, která je určená pro pětičlennou posádku a měla by být schopna dosahovat rychlosti rovnající se trojnásobku rychlosti větru. Výtlak jachty se má pohybovat jen kolem 1600 kg, z toho 400 kg bude činit balast v kýlu. Právě kýlem se bude nejvíce lišit od jachet AC75.
FLY40 by měla začínat létat již při větru o rychlosti 7,5 uzlu. Už v těchto podmínkách by mohla být schopna se dle polárního diagramu rozjet až na 25 uzlů. Ve větru o rychlosti 20 uzlů by to mělo být 40 uzlů.
Vypadá to jako zajímavý projekt, který ale nebude pro každého. Zajímavé bude sledovat, jestli se vůbec uchytí, nebo zůstane jen u hezké prezentace.
Parametry
Celková délka 11,8 m
Šířka 3,4 m
Ponor 3,25 m
Výtlak 1600 kg
Cena nebyla zveřejněna
Více zde.
2181
Související články
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
V našem světě jachtařů narozených v minulém tisíciletí byl vždy pro stabilitu jachty určující kýl. A mohla mu pomoci posádka vyhnaná na živlům vystavený návětrný bok. Dnes mnohé z toho, a někdy i vše, přebírají foily. Jak zvyšuje foil stabilitu, a tedy i výkon jachty?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.