Nová jachta na přístavní manévry v Praze a soutěž o cenu
Máme novou jachtu na kurzy přístavních manévrů v Praze. Jmenuje se Cesaria, je v Holandsku a zatím se připravuje na cestu do Prahy.
V podzimních plískanicích se nám nechtělo vystavit jachtu nepříjemné a sychravé cestě po německých dálnicích do nového domova. Takové přesuny znamenají pro každého mazlíčka stres. Proto jsme zvažovali jiné možnosti dopravy. Například takový Americas Cup… Mrija už sice nelétá, ale Cesarii by zvládl i Ruslan. Po telefonátu do ukrajinského Antonov Airlines se ukázalo, že tento způsob rychlé a pohodlné dopravy je mimo finanční možnosti Lodních novin. Navíc hlavní zbraslavské letiště v nivě řeky Berounky prý není schopné po podzimních deštích AN-124 Ruslan přijmout. Navzdory tomu, že se na něm každoročně pořádá slavná akce Lipenecký obr…
Zkoušeli jsme i menší vojenské letouny Casa, které jsou proslavené leteckým mostem Praha – Ulanbátar, kam přepravují přebytky koňů Převalského z hřebčína v Praze Tróji. Vlasta Parkanová však bohužel nezvedala telefon.
Nezbývá tedy než zvolit méně pohodlný, méně rychlý a méně nákladný způsob transportu. Vracíme se na silnici…
Protože vedle samotného transportu je nejnáročnější aklimatizace ve středoevropském regionu a přechod na novou stravu, bylo rozhodnuto o angažmá jednoho z nejlepších lékařů staronových lodí v Jihočeském, Středočeském, Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém, Libereckém, Královehradeckém, Pardubickém kraji. A samozřejmě i v kraji Vysočina. Jmenuje se Vojtěch Komárek.
Ten tedy bude mít nyní na starosti jak aklimatizaci, tak i léčbu starých ran. Přeci jen se jedná o jachtu, která má již pár mil za sebou. Dojde také k výměně celého pohonného ústrojí za nové. Dlouho jsme vybírali vhodný nový motor, který je při přístavních manévrech samozřejmě alfou a omegou.
Listování v katalozích nejlepších světových motorářů a porovnávání parametrů jednotlivých strojů se zdálo být nekonečné. Naštěstí šla kolem pracovního stolu paní šéfredaktorová, kterou na první pohled zaujal jasně červený agregát. Na argumenty o vrtání, zdvihu, či krouťáku, už nebylo místo. Nový motor Cesarie bude červený…
Jachta bude na vodě od dubna příštího roku v Praze, kde budou probíhat pravidelné denní kurzy přístavních manévrů od jara až do podzimu. Stejně jako v minulých letech budou určené pro čtyři účastníky. Jak pro začátečníky, tak i pro pokročilé, kteří budou chtít před svojí plavbou znovu dostat loď do ruky.
A na závěr soutěžní otázka. O cenu…
Otázka zní: Jaký lodní motor (značka) bude instalován v jachtě Cesaria na jaře po výměně? Připomínám, že klíčem ke správné odpovědi je jeho barva.
Všechny správné odpovědi budou slosovány a vítěz k jednomu zakoupenému místu na našem pražském kurzu přístavních manévrů obdrží jedno místo navíc zdarma. Tedy, jedno si musí koupit, jedno bude grátis (ať z toho také něco máme).
Odpovědi zasílejte do 30.11.2023 na info@lodninoviny.cz
724
Související články
Kurzy na kapitánské průkazy C
Kurzy na kapitánské průkazy C
Na začátek listopadu připravujeme teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C, který proběhne od 15.11. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli nejasností.
Z pohody do krizovky v řádu vteřin
Z pohody do krizovky v řádu vteřin
Zajíždíte do přístavu. Vítr fouká od zádě, vše je naprosto pod kontrolou. Stačí jediná chyba a najednou je tu krizová situace. Velké poučení o tom, jak málo stačí ke vzniku krizovky.
Je dobře, pokud na C kurzu jachtingu najedu 300 mil?
Je dobře, pokud na C kurzu jachtingu najedu 300 mil?
Kolik mil mám najet během praktického kapitánského kurzu na C? Čím více, tím lépe? Nebo to v tomto případě neplatí? Proč tentokrát méně uplutých mil znamená více dovedností na konci kurzu?