Milan Koláček na jachtě IMOCA Prysmian (a nabídka práce v týmu)
Duo Giancarlo Pedote (Itálie) a Milan Koláček dnes trénují na jachtě IMOCA Prysmian. Je to druhá testovací plavba novými foily vybavené jachty. Šuškandu nám potvrdil sám Milan Koláček. Spolu s Giancarlo Pedotem by se měl zúčastnit závodu Rolex Fastnet Race.
Poběží-li vše podle plánu, Milan by se tak stal prvním českým jachtařem se závodní zkušeností z foilující jachty IMOCA. V současné chvíli se jedná o nejdokonalejší třídu jednotrupých offshore jachet. A také nejrychlejších. Připomínám, že jachta IMOCA dnes drží rekord v počtu uplutých mil za 24 hodin. A při nedávné etapě přes severní Atlantik dosáhla IMOCA 11th Hour Racing okamžité rychlosti 38,8 uzlu!
Ale vraťme se k Milanovi. Milan by se měl doublehanded závodu Rolex Fastnet Race zúčastnit jako coskipper. V současné chvíli probíhá testování upravené jachty. Jedná se o loď navrženou designéry VPLP/Verdier. Na vodu byla spuštěna v roce 2015 pro Jean-Pierre Dicka v loděnici Multiplast ve Vannes. Za sebou má 4. místo ve Vendée Globe 2016, nebo vítězství v Transat Jacques Vabre. Giancarlo Pedote jachtu pořídil v roce 2019 a účastnil se Vendée Globe v následujícím roce. Doplul na 8. místě necelých 20 hodin za vítězem.
V posledním roce prodělala jachta velkou rekonstrukci. Byla změněna celá přední třetina trupu, aby se loď více přiblížila současným trendům. Dále Pedote investoval do nových větších foilů. Nyní je jachta v testovací fázi. Současné tréninkové plavby probíhají jen s jedním foilem, protože u druhého byly zaznamenány vibrace v ložisku, které upravuje posun a natočení úhlu náběhu foilu. Druhý foil byl proto znovu demontován a ložisko odvezeno do loděnice Mer Concept, která je autorem úprav.
Současné testovací plavby tak probíhají jen s foilem na jednom boku. Díky tomu je možné srovnávat rozdíl při použití foilu a bez něj. Milan k tomu říká: „Zatím jsme pluli v konzervativním režimu plavby, kdy jsme jen testovali funkčnost celku. Proto vpředu jen s menší kosou J2 a s minimálním úhlem náběhu foilu. Tedy bez přechodu do letu na foilu. V tomto módu foil pouze zvyšuje stabilitu jachty. Ale mimořádně, jachta je neuvěřitelně tvrdá, stabilní. Plujeme-li na druhém boku bez foilu, je to ve srovnání úplně jiná loď.“
Dnes by již měla být dvojice znovu na vodě. Stále s jedním foilem, ale tentokrát již s plnými plachtami.
Hledáme schopného technika...
A jedna informace pro šikovné techniky. Milan se porozhlíží u nás po zručném preparátorovi, který by pomohl týmu s přípravami lodě. Je nutná znalost angličtiny, ideální francouzština (nebo chuť se ji rychle naučit), zručnost, technické myšlení, schopnost samostatné práce a chuť dostat se do centra toho nejlepšího offshore jachtingu ve francouzském Lorientu. Získáte praxi mezi nejlepšími a dostanete se do vybrané společnosti offshore závodního světa. Práce by měla trvat nejméně do podzimu 2024, kdy startuje Vendée Globe.
1091
Související články
Přednáška o Vendée Globe s Milanem Koláčkem v úterý
Přednáška o Vendée Globe s Milanem Koláčkem v úterý
V úterý od 19:00 se můžete zúčastnit webináře o právě probíhající Vendée Globe. O závodu a jeho průběhu vám více řekne Milan Koláček, vynikající offshore jachtař, kterého všichni čtenáři Lodních novin znají.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.