Manévry v přístavu jako profesionál
Chcete-li se zdokonalit v přístavních manévrech (nebo se je naučit) máte v září ještě šanci. Máme volná místa na kurzu přístavních manévrů na Orlíku. Za den na Orlíku získáte jistotu v manévrech, jakou jste nikdy dříve neměli.
Zbavíte se strachu ze zajíždění do maríny, naučíte se základní postupy i řešení situací, které se mnohým zdají neřešitelné. Díky získaným dovednostech si týden na moři více užijete, ušetříte za kauci a přestanete být tím, kdo je v přístavu určen pro pobavení ostatních. Naučíte se správně zapojit posádku a navíc v jejich očích stoupnete v ceně (v omezené míře platí i pro vztahy v rodině)
Vše se naučíte na plachetnici vybavené kormidelním kolem, tedy ve stejných podmínkách, v jakých budete později na moři.
Více informací najdete zde.
4028
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?