Maličkost s nebezpečnými důsledky
Jedete na motor a najednou konec. Chcípl. Nejede! Situace je nebezpečná, jste kousek od kamenného vlnolamu u vjezdu do přístavu.
Situaci se podaří horko těžko vyřešit, odtáhnou vás do maríny. Zaplatíte slušné peníze za záchranu. Nyní je čas zjistit, co se stalo.
Po prohlídce palivového systému zjistíte, že je v naftě voda. Separátor je plný vody.
Na takovou věc můžete přijít při první jarní plavbě. Kde se jí tam mohlo vzít tolik?
Na vině může být gumové těsnění víčka hrdla nádrže. Už jste někdy toto těsnění měnili? Jak je vaše jachta stará?
Při prudkých zimních deštích může stát na palubě nemálo vody, která se přes chybějící těsnění dostane do nádrže.
Stačí vyměnit těsnění.
Chtělo by se říci: „A přitom taková blbost.“
7727
Související články
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.
Když nechcete čekat u benzínky
Když nechcete čekat u benzínky
Tento článek nám poslal náš oblíbený čtenář a účastník našich kurzů Radovan Lenčo. je to jeden ze způsobů, jak se vyhnout dlouhému čekání v pátek před benzínkou. Je jasné, že se nejedná o univerzální řešení, ale jak již bylo uvedeno, jedno z řešení.
Proč má být nádrž na naftu přes zimu plná?
Proč má být nádrž na naftu přes zimu plná?
Víte, proč je třeba nádrž na naftu před zimou naplnit po okraj? Proč ji není dobré nechávat poloprázdnou?