Lodní noviny mají vlastní loď na kurzy
Lodní noviny si pořídily loď na kurzy přístavních manévrů v Praze. Už nebude třeba jezdil 100 km na Orlík, aby bylo možné si zopakovat přístavní manévry a naučit se tak to nejdůležitější, co přináší klid na palubu.
Jmenuje se Christine a je z Holandska. Je dlouhá 9,5 metru a je vybavena kormidelním kolem. Podmínky budou stejné, jaké máte při svých plavbách na moři. Základnu bude mít od dubna na Císařské louce v Praze.
Jachta je těžší, než jsou běžné jachty této velikosti. To zpomaluje obratnost menší jachty při manévrech a více ji to přibližuje chováním větším jachtám, na kterých obvykle plujete. Také delší kýl a skeg snižují obratnost jachty a vyžadují tak od kormidelníka větší přesnost a předvídání jejího pohybu. To jsou prvky, které jsou v praxi základem úspěšného manévrování.
Je dobré, pokud jachta, na které se učíte manévry, je minimálně stejně náročná na manévrování, jako jsou pak lodě se kterými jezdíte v praxi. Toho je u hbitých moderních jachet obtížné dosáhnout. Proto jsme sáhli po jachtě starší, která tyto požadavky splňuje.
V Praze na Smíchově bude k dispozici jak pro běžné celodenní kurzy, tak pro kurzy odpolední, v případě zájmu i kurzy individuální.
Běžné kurzy najdete vypsané zde.
4009
Související články
Nebezpečný přívěsný motor na zádi
Nebezpečný přívěsný motor na zádi
Na mnoha jachtách se vozí přívěsný motor na zadním koši na boku. Je to pozice, která může způsobovat nepříjemné a hlavně zbytečné škody.
Neumíme dělat reklamu. Umíme dělat kurzy
Neumíme dělat reklamu. Umíme dělat kurzy
V čem jsou Lodní noviny katastrofálně slabé? Je to v reklamě. Neumíme dělat reklamu. Reklamu na Lodní noviny, reklamu na naše kurzy, reklamu na naše plavby. Předpokládám, že jste nikdy žádnou naši reklamu neviděli. Je to tak?
Krátký, nebo dlouhý
Krátký, nebo dlouhý
Abych mohl zajet na místo v přístavu mezi jachtami, musím se stočit a začít do místa couvat. Co když to ale nevyjde? Můj odhad byl špatný, jsem moc krátký, nebo naopak dlouhý? Jak to řešit?