Lodní noviny mají vlastní loď na kurzy
Lodní noviny si pořídily loď na kurzy přístavních manévrů v Praze. Už nebude třeba jezdil 100 km na Orlík, aby bylo možné si zopakovat přístavní manévry a naučit se tak to nejdůležitější, co přináší klid na palubu.
Jmenuje se Christine a je z Holandska. Je dlouhá 9,5 metru a je vybavena kormidelním kolem. Podmínky budou stejné, jaké máte při svých plavbách na moři. Základnu bude mít od dubna na Císařské louce v Praze.
Jachta je těžší, než jsou běžné jachty této velikosti. To zpomaluje obratnost menší jachty při manévrech a více ji to přibližuje chováním větším jachtám, na kterých obvykle plujete. Také delší kýl a skeg snižují obratnost jachty a vyžadují tak od kormidelníka větší přesnost a předvídání jejího pohybu. To jsou prvky, které jsou v praxi základem úspěšného manévrování.
Je dobré, pokud jachta, na které se učíte manévry, je minimálně stejně náročná na manévrování, jako jsou pak lodě se kterými jezdíte v praxi. Toho je u hbitých moderních jachet obtížné dosáhnout. Proto jsme sáhli po jachtě starší, která tyto požadavky splňuje.
V Praze na Smíchově bude k dispozici jak pro běžné celodenní kurzy, tak pro kurzy odpolední, v případě zájmu i kurzy individuální.
Běžné kurzy najdete vypsané zde.
3548
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?