Je to fuška
Těžko uhodnout, proč muž na člunu dělá, co dělá, ale jeho snaha je velmi komická.
Naprosto nás nenapadá, proč muž na člunu, zřejmě skipper jachty, vyváží kotvu. Důvod neznámý. Ale třeba něco napadne vás.
Trochu to připomíná Pata a Mata. Když se snažíte odtáhnout od lodě kotvu a s ní i více než 100 kg kotevního řetězu (50 m 10 mm řetězu), vyžaduje to přesnou práci s přívěsným motorem. Jinak se motáte na místě. A i když se to nakonec zdaří, mocný motor o výkonu jedenakousek koně se u toho výrazně zadýchá.
Proč to ale ten člověk dělal?
8555
Související články
Velmi nebezpečné šetření
Velmi nebezpečné šetření
Jsou díly na jachtách, na kterých se nevyplatí šetřit. Příkladem je vše, co se týče kotvy, řetězu, obrtlíků a šeklů, které vše spojují. Pokud jachta v ceně 15 milionů visí na šeklu za 5 EUR, je to šetření na nepravém místě.
Jaké je namáhání na kotvě?
Jaké je namáhání na kotvě?
Vítr na kotvišti dosahuje 30 uzlů. Kotevní řetěz je napnutý a vy uvažujete, kolik ještě vaše kotva vydrží. Jaké síle vlastně musí kotva čelit?
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví
Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se rozhodli vyzkoušet redaktoři německého Yachtu a porovnat ji s její aluminiovou obdobou. Jak test dopadl?