Jak vyvézt druhou kotvu
Jsou situace, kdy je při stání na kotvě třeba vyvézt na dinghy druhou kotvu. Aby se z toho nestala komická scénka vhodná pro zvýšení návštěvnosti sociálních sítí, je třeba se vyvarovat jedné věci.
Obvykle používáme při stání na kotvě jen jednu kotvu. Mohou ale nastat situace, kdy je druhá kotva nezbytností. Třeba proto, aby nás držela pryč od nebezpečné mělčiny, nebo abychom se vzdálili od mola, u kterého stojíme bokem.
Při vyvážení druhé kotvy je naším hlavním nepřítelem kotevní řetěz, respektive jeho hmotnost. Zkusíte-li vyvézt kotvu s řetězem ve vodě, dopadnete jako muž na videu (pomíjíme přitom, že důvod, proč vyváží kotvu při stání na bóji, je neznámý). Hmotnost řetězu nás bude stahovat zpět k jachtě a 1,5 hp přívěsný motor bude výkonově tahat za kratší konec.
Proto musíme vždy nejprve naložit do dinghy kotvu i s řetězem, na který je přivázané dlouhé lano. To musí dosáhnout až na místo, kde chceme spustit kotvu. Pak odvezeme kotvu na zamýšlené místo, vypustíme ji i s řetězem a z jachty lano dotáhneme.
745
Související články
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy
Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.