Jak správně zakotvit (v Ostravě)
4. března proběhne v Ostravě přednáška Přístavní manévry a kotvení. Původní přednáška o manévrech tak je doplněna o druhé téma, ve kterém mají mnozí slabiny. Jak bezpečně zakotvit na noc?
O přístavních manévrech jsme již mnohé řekli a napsali. Tentokrát se navíc budeme věnovat i kotvení. Stání na kotvě je nejhezčím a nejlevnějším způsobem, jak strávit na jachtě noc. Některým jachtařům chybí při kotvení jistota, jiným sice jistota nechybí, ale správně zakotvit neumí.
Podíváme se na to, jak správně zakotvit, jaké si vybrat místo, jaké jsou techniky kotvení, jak přečkat bouřlivé počasí, nebo jak poznat za temné noci, že vlečeme kotvu. Během sezóny pak můžete vše naučené uvést do praxe a místo každodenního placení za noční stání můžete strávit bezplatný týden po zátokách a kotvištích.
Více informací najdete zde.
4640
Související články
Přichází bouřka, jaké chyby se vyvarovat
Přichází bouřka, jaké chyby se vyvarovat
Je to již rok, co se se přehnala nad pobřežím Dalmácie studená fronta s prudkými bouřkami. Za sebou zanechala několik potopených lodí, mnoho poškozených a celé grupy vyděšených charterových hostů. Proč pokaždé dochází k tolika nehodám?
Když potřebujete rychle lodní šroub...
Když potřebujete rychle lodní šroub...
Kurz přístavních manévrů v Praze na Vltavě. Kurz je v polovině, když jachta přestane reagovat. Motor běží, hřídel se točí, ale loď nejede. Danu Přívarovi je příčina jasná. Upadl lodní šroub. Potřebujeme velmi rychle náhradu.
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.