Jak se v Chorvatsku vyhnout davům 1
Blíží se jachtařská sezóna a s ní i blázinec na moři. Nebo alespoň na Jadranu. Na ranvejích celého světa stojí připraveny Airbusy a Boeingy, jejich útroby polykají davy radostíchtivých občanů nejrůznějších států, aby je znovu vyplivly na některém z letišť na východě Jadranu. Co můžete udělat proto, abyste na moři nebyli jedním z davu? Co udělat proto, abyste turistickým stádům utekli?
Uniknout je stále těžší. Hordy se valí, tisíce jachet vyplouvají a přístavů a zátok není nekonečné množství. Kam se vydat, když nepatřím mezi stádní tvory? Když hledám klid a samotu, nikoli hromadné veselení?
Jak upozorňujeme v našich online přednáškách o Jadranu, cesty turistů jsou vyzpytatelné. Díky tomu je možné se vydat proti proudu a alespoň trochu se hejnům hledačů obecně známých krás vyhnout. Jak na to?
Změnit načasování
Jednou z možností je vydat se do oblasti, která je dále od charterových základen a být tam v době, kdy tam jiní nejsou. Kolik mil běžně upluje charterová jachta v sezóně za den? Obvykle to není více než 30 mil (spíše 20). Nyní jako příklad můžeme vzít oblast oblíbených velkých dalmatských ostrovů Hvar, Korčula, Vis, Mljet. Nejbližší charterové základny jsou na pobřeží mezi Splitem a Trogirem.
Ti kdo vyplouvají v sobotu, obvykle neuplují 30 mil, ale maximálně polovinu této vzdálenosti. Udělejte si kružnici s centrem například ve Splitu a s poloměrem 15 mil. Uvidíte, kam cca doplují ti, kteří vyplují v sobotu. Dalších 30 mil a jsme tam, kde budou ti nejaktivnější v neděli večer. Takto by se dalo pokračovat i pro pondělí a úterý. V úterý jsou ale již charterové jachty rozeseté po celém Jadranu.
Jednou z možností je tedy vyplout hned v sobotu a vydat se tam, kam ostatní nestihnout doplout. Plujete například přes noc a v neděli jste na Lastovu. S největší pravděpodobností tam mnoho jachet nebude. Pár majitelských lodí a někdo, kdo si pronajal loď na dva týdny. Takto můžete být v neděli a v pondělí na místech, kam hejno ještě nedoplulo.
Podobně je možné se zachovat na konci charterového týdne. Jen s určitým rizikem. V případě nepříznivého počasí, nebo technického problému, může být problém se vrátit.
Nepříznivé počasí jsme schopni eliminovat studiem předpovědi. S technickým problémem je to horší. Pokud ale jsme ochotni na sebe toto riziko vzít, můžeme ze čtvrtka na pátek přespat v místě, které již přílivová vlna letních jachtařů opustila.
Takto je možné se polovinu týdne pohybovat v místech, která teprve na příliv čekají.
Příště se podíváme na místa, která jachtaři tolik nevyhledávají.
3872
Související články
Boataround, jaká je situace
Boataround, jaká je situace
O potížích společnosti Boataround jsme již psali. Mluvili jsme s dalším jachtařem, který se ocitl ve vážných problémech, charterové společnosti s dalším postupem váhají.
Konkrétní problém klienta s Boataroundem
Konkrétní problém klienta s Boataroundem
Včera po zveřejnění článku o problémech, které jsou v poslední době se slovenskou společností Boataround, se v jedné facebookové reakci objevil dotaz, jestli je známý nějaký konkrétní případ, nebo jsou to jen pomluvy. Níže jeden konkrétní případ z poslední doby.
Jak velké jsou problémy Boataroundu?
Jak velké jsou problémy Boataroundu?
Stahují se nad prodejcem charteru Boataround mraky? Už od léta se vyskytují zneklidňující signály podobné, jako před krachem společnosti Zizoo. Nebo jde jen o nepatrné zaškobrtnutí?