Greta míří do Ameriky
Jachtařským facebookem (a nejen) se šíří vlna ne úplně lichotivých statusů na Gretu, která se vydala do Ameriky na karbonovém speciálu. Že prý celá karbonová stopa je mnohem horší, než kdyby letěla.
Ano, je to tak. Karbonovou stopu zanecháváme všichni. Rekreační i závodní jachtaři. Používáme špičkové materiály na lodě, oblečení, vybavení. Plachetnice mají dieslové motory. Na druhou stranu byl jachtařský svět jeden z prvních, který ukázal na problém plastů v oceánech, většina jachtařů se snaží žít více méně v souladu s živlem, který milujeme.
Obrovský kus práce na propagaci problematiky znečištění oceánů plasty udělal tým Turn the Tide on Plastic na minulém ročníku Volvo Ocean Race. Celý závod za sebou zanechal jistě velkou karbonovou stopu, ale celý závod neuvěřitelným způsobem zviditelnil problematiku plastů v oceánech.
A totéž dělá Greta. Možná ne úplně nejlépe, možná pro někoho trochu moc agresivně, ale mluví o problému, a to je dobře.
Proto jí fandím a přeju jí Fair Winds and Following Seas.
4353
Související články
Kdo je Pip Hare?
Kdo je Pip Hare?
Mnoho z nás sleduje offshore jachting a známe jména jako Alex Thompson, Jean Le Cam, Yannick Bestaven, Louis Burton a mnohé další. A mezi těmito velkými jmény je nenápadná britská dáma Pip Hare.
Proč mají závodní jachty široké přídě
Proč mají závodní jachty široké přídě
Podívejte se na nejmodernější závodní jachty IMOCA nebo Class 40. Jsou nevzhledně široké na přídi. A byly by ještě širší, kdyby jim to pravidla dovolila. Proč tomu tak je, když vždy byla s rychlostí spojená ostrá příď? Byly dokonce i doby, kdy se vycházelo z předpokladu, že základem rychlosti je elegance. To už dnes neplatí. Zeptali jsme se na to závodního jachtaře Milana Koláčka.
Co o foilech nevíte
Co o foilech nevíte
V časopisu IBI vyšel zajímavý rozhovor o foilech s Quentinem Lucetem z designérské kanceláře VPLP. Mimo jiné i o sériové výrobě jachet s foily. To nejzajímavější z rozhovoru najdete níže.