Co pojišťovna na most Ždrelac
Ještě jednou se vrátíme k mostu Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem. Jak moc je pojišťovna ochotna platit zlomený stěžeň v místě, kam se s jachtou nemá plout? Co řekne pojišťovna skipperovi jachty, který podepsal prohlášení, že pod pod most nepojede s lodí, která se tam nevejde?
Všichni víme, jak vypadají nálepky, které jsou v kokpitech jachet, které pod mostem Ždrelac nemohopu proplout. Přesto tam každý rok přibude několik dalších zářezů. Zeptali jsme se zástupce pojišťovny Pantaenius, jak na podobné selhání reaguje pojišťovna. Níže je odpověď Pavla Stejskala z firmy TPS centrum.
Záleží to na pojišťovně, jaké má sjednané podmínky s majitelem lodě.
Kvalifikuje se to jako nedbalostní zavinění ze strany skippera (letos šlo o několik stěžňů).
Znám konkrétní případ charterové firmy ze Sukošanu, která se ve stejném případě soudila s klientem ze Slovenska a soud vyhrála.
Nakonec to vyšlo skippera celkem draho. Zaplatil opravu lodě, právníky a soudní výdaje.
5031
Související články
Těžko uvěřitelné škody na katamaranu Melita
Těžko uvěřitelné škody na katamaranu Melita
Před 14 dny se v bouřlivém počasí u Zadaru začal potápět katamaran Melita jezdící na lince Zadar – Sali – Zadar. Jeden trup katamaranu prakticky přestal existovat.
Kolik stálo vyzvednutí vraku megajachty Bayesian?
Kolik stálo vyzvednutí vraku megajachty Bayesian?
Trup potopené megajachty Bayesian byl včera téměř po roce vyzvednut z mořských hlubin a převezen do přístavu Termini Imerese, kde budou probíhat šetření potřebná k určení viníka tragické nehody. Jaká je cena za vyzvednutí 56 metrů dlouhé jachty?
Proč do katamaranu Melita zatékalo?
Proč do katamaranu Melita zatékalo?
Před týdnem se před Zadarem v bouřlivém počasí potápěl trajekt/katamaran Melita. Proč k dramatické situaci došlo?