Chorvatské maríny zůstanou státní
O privatizaci řetězce ACI marín se mluví již léta. Navzdory tureckému angažmá ve firmě ACI nyní vláda jakékoli úvahy o privatizaci zastavila.
Společnost ACI Marinas vlastní 22 marín na chorvatském pobřeží, od severu Istrie až po Dubrovnik. Dlouhá léta se vede politický boj o budoucnost firmy. Dravců, kteří se v každém okamžiku nad kořistí slétali, bylo vždy mnoho. To byl také jeden z důvodů, proč firma stále zůstala pod státní kontrolou. I když ne docela, protože necelých 11 % ACI vlastní turecká Dogus Group, která je mimo jiné majitelem marín v Sukošanu a Šibeniku.
Firma ACI Marinas byla posledním rozhodnutím vlády zařazena mezi 40 firem, které mají zůstat ve státních rukou.
Firma provozuje 22 marín s celkovou kapacitou přes 6000 míst. Brzy by měla být započata stavba 23. ACI maríny. Měla by vyrůst v Novalji na Pagu a její plánovaná kapacita je 300 míst. Stavba by měla být dokončena do 4 let.
6055
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Když se nechce domů…
Když se nechce domů…
Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?
Jiný Jadran
Jiný Jadran
Teploty 22 – 23°C, moře stále koupací, lodí jen jako šafránu a jejich ceny přívětivé. Slunečný týden, dva, tři. Připlutí do přístavu není třeba plánovat. A jiní turisté? Zaslechl jsem, že jednoho opozdilce zahlédli ve Vodici… Ideální čas na plavbu po v létě vyblázněném Jadranu.