Bouřka, kroupy a přístavní manévry
Včerejší večer na moři u Zadaru byl barevný. S prvním tréninkem jsme na kurzu přístavních manévrů končili se soumrakem a obloha byla divoká jako horská říčka při jarním tání. Blesky ozařovaly okolí z několika stran.
Aplikace Windy slibovala přechod bouřek a nepletla se. Před osmou večerní jsme vyvázali lodě v zátoce Lukoran a vyrazili do překvapivě otevřené restaurace na večeři. Že nevařili, zase takovým překvapením nebylo. Než jsme se stačili rozhodnout, jestli zůstat, nebo jít, spustila se venku potopa. Proudy vody síly nastupujícího monzunu, vítr, blesky kolem. Do zátoky začaly přicházet vlny, ale nebylo to nic pro lodě ohrožujícího. Navíc nám dala charterovka na lodě trochu víc fendrů, když jedeme na ten kurz. Jirka Pacák jich má 17, z toho 4 velké koule. I proto jsme v bouřce nezmatkovali.
Bouřka zmizela na jihovýchod po hodině. V ulicích zbyly peřeje a na palubách 5 centimetrů vrstva drobných krup. Led se dal použít na chlazení nápojů.
Ráno už je klidné. Pod Velebitem buší bóra, ale tady je téměř ticho. Obloha jasná, slunce svítí, vypadá to na příjemný den. Čekají nás přístavní manévry. Od rána do večera.
To byl první den dlouhé řady kurzů, které nás čekají. Náš program na další měsíc je pilování přístavních manévrů.
2455
Související články
Pohled pravidelného návštěvníka Chorvatska
Pohled pravidelného návštěvníka Chorvatska
Nedávno jsme dostali dopis od jachtaře, který pravidelně již 12 let plachtí v Chorvatsku. Jaký byl jeho pohled na situaci v oblíbené destinaci?
Jak ochránit široké zádě v přístavech?
Jak ochránit široké zádě v přístavech?
Moderní jachty jsou extrémně široké na zádi. To je velký problém při zajíždění zádí k molu. Rohy na zádi jsou zranitelné a běžně umístěné fendry nepomáhají, protože se při zajíždění odvalí. Jak situaci řešit?
Jak nenamotat mooring (do příďového propeleru)
Jak nenamotat mooring (do příďového propeleru)
Jak se vyhnout nebezpečí zachycení mooringu příďovým propelerem? Jedna možnost, je nepoužívat ho, jsou ale situace, kdy si nepomůžete. Jak tedy na to?