Bouřka, kroupy a přístavní manévry
Včerejší večer na moři u Zadaru byl barevný. S prvním tréninkem jsme na kurzu přístavních manévrů končili se soumrakem a obloha byla divoká jako horská říčka při jarním tání. Blesky ozařovaly okolí z několika stran.
Aplikace Windy slibovala přechod bouřek a nepletla se. Před osmou večerní jsme vyvázali lodě v zátoce Lukoran a vyrazili do překvapivě otevřené restaurace na večeři. Že nevařili, zase takovým překvapením nebylo. Než jsme se stačili rozhodnout, jestli zůstat, nebo jít, spustila se venku potopa. Proudy vody síly nastupujícího monzunu, vítr, blesky kolem. Do zátoky začaly přicházet vlny, ale nebylo to nic pro lodě ohrožujícího. Navíc nám dala charterovka na lodě trochu víc fendrů, když jedeme na ten kurz. Jirka Pacák jich má 17, z toho 4 velké koule. I proto jsme v bouřce nezmatkovali.
Bouřka zmizela na jihovýchod po hodině. V ulicích zbyly peřeje a na palubách 5 centimetrů vrstva drobných krup. Led se dal použít na chlazení nápojů.
Ráno už je klidné. Pod Velebitem buší bóra, ale tady je téměř ticho. Obloha jasná, slunce svítí, vypadá to na příjemný den. Čekají nás přístavní manévry. Od rána do večera.
To byl první den dlouhé řady kurzů, které nás čekají. Náš program na další měsíc je pilování přístavních manévrů.
2698
Související články
V bočním větru vedle lodě
V bočním větru vedle lodě
Fouká boční vítr, najíždíte vedle již stojící jachty, na její návětrný bok. Jak to udělat, aby vítr nesnesl vaši příď na její návětrný bok?
Přístavní manévry na jachtě s dvojicí kormidel, poslední místo
Přístavní manévry na jachtě s dvojicí kormidel, poslední místo
Mnoho charterových jachet má dvojici kormidelních listů. Chcete zvládnout bez stresu jejich ovládání v přístavech? S námi máte poslední možnost. Uvolnilo se nám jedno místo.
V přístavu rychle, nebo pomalu?
V přístavu rychle, nebo pomalu?
Včera jsme debatovali na FB o tom, jaká rychlost je při zajíždění ideální. Zajímavá otázka, na kterou jsou dvě odpovědi. Obě mají své pro, i když jsou protichůdné. Tak kde je pravda?