AIS pomůže, i když ho nemáte
Na charterových lodích obvykle AIS (Automatický identifikační systém) nenajdete. Přesto vám systém může výrazně pomoci a v nepřehledných situacích. Stačí si zapnout internet, nebo si spustit aplikaci na mobilu.
Jsou situace, ve kterých je dobré vědět, co se kolem děje, kdo kolem pluje. Nemáte-li ale na lodi radar nebo AIS, jste bezradní. Takovou situací může být mlha, tmavá noc, hustý déšť, prostě špatná viditelnost.
S orientací za takových podmínek vám mohou pomoci webové prohlížeče AIS dat, nebo některá z aplikací, která data zobrazuje.
Příkladem může být stránka Marine Traffic, nebo stejnojmenná aplikace. V případě nutnosti si otevřete na notebooku stránku s pozicemi lodí kolem vás a pomocník u navigace může hlásit polohy lodí v okolí a jejich pohyb. To samé je možné i v aplikaci, která stojí 129 Kč. Není to samozřejmě dokonalé, jako běžný přijímač AIS na palubě, údaje mohou být zpožděné a nemusí ukazovat všechny lodě, ale jsou situace, kdy je to lepší než nic.
I v této podobě může být systém AIS přínosem pro vaši bezpečnost.
4204
Související články
Jak spí sóloví jachtaři
Jak spí sóloví jachtaři
Kolem spánku sólových jachtařů se traduje spousta nepravd. Jak to vlastně s jejich spánkem je? Jsou schopni se během závodu vůbec vyspat?
AIS, kde jsou limity systému
AIS, kde jsou limity systému
Co automatický identifikační systém (AIS) umí, na jakém principu funguje a co od něj nemůžeme očekávat? Nenápadné zařízení dnes najdeme i na mnohých charterových lodích. Dokáže být velkým pomocníkem. Pokud víme, co umí a co od něj čekat nemůžeme.
Srážky se stávají (i v době AIS)
Srážky se stávají (i v době AIS)
Jak může dojít ke kolizi menšího tankeru a motorové superjachty dlouhé 63 metrů? Dnes, v době kdy jsou obě lodě vybaveny radarem, AIS a kdovíčím ještě? Výsledkem kolize byla škoda 7,9 milionu USD a potopený tanker.