AC75 model 2.0
Tři týmy připravující se na Americký pohár v Aucklandu již připravily své druhé lodě. Tedy jachty, na kterých se závod pojede. Některé jsou skoro stejné, jako modely 1.0. Jiné se výrazně liší. Co to pro závod bude znamenat?
Své lodě 2.0 už testují týmy American Magic a Ineos. Italská Luna Rossa již také představila svoji druhou jachtu veřejnosti. Jediným, kdo zbývá, je obhájce z Nového Zélandu. Domácí slíbili představení nové jachty v první polovině listopadu.
Američané a Angličané již trénují na svých ostrých lodích. Americký tým při prvním tréninku málem přestřelil. Nová loď Patriot se při halze zabořila přídí pod hladinu a jen zázrakem se nepřeklopila. Kormidelník Dean Barker řekl, že nová loď je „živá“.
To může znamenat cokoli.
Zajímavý tvar trupu předvedl na své lodi britský tým Ineos. Skeg táhnoucí se po celé délce trupu je zvláštní. Jeho účelem je, aby při ztrátě vztlaku na foilech nesedla loď celým trupem na hladinu, ale jen jeho částí. Uvidíme, jak bude tento koncept fungovat.
Italský tým Luna Rossa šel při výrobě druhé lodi cestou nevelkých změn. Alespoň na první pohled. Uvnitř prý naopak došlo k významné modernizaci. Skipper italského týmu Máx Sirena k tomu říká: „Jdete-li o druhé lodě cestou velkých změn, jako tomu je u týmů Ineos a American Magic, znamená to, že jste nebyli spokojeni se svojí první lodí.“
Týmům již nyní nezbývá mnoho času na trénink. Již před vánočními svátky je naplánován do Aucklandu první závod jachet AC75. Souboj o právo vyzvat obhájce začne 15. ledna a samotný souboj o trofej je naplánován od 6. března.
2992
Související články
Italové věří v zázračné zbohatnutí
Italové věří v zázračné zbohatnutí
Hostit prestižní Americký pohár chce skoro každý. Jednou! Pak je vždy třeba najít novou kavku, které se podaří povídačku o tom, co to přinese, prodat. Tentokrát se nechala napálit Neapol.
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Na ministerstvu války na Novém Zélandu mají hlavy v dlaních. Jedinou nehodou přišel ostrovní stát o 11 % svého vojenského námořnictva. To má přitom na starosti ochranu 4 300 000 km2 exkluzivní ekonomické zóny. Celá Evropa je přitom jen cca dvakrát větší.
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Když se objevila křídla místo plachet na lodích pro Americký pohár, zdálo se, že jde o technickou výstřednost omezenou na pár hi-tech závodních jachet. Dnes je tatáž technologie použitá na nákladních lodích a technici z Amerického poháru hledají cesty, jak zefektivnit nákladní dopravu.